آفتاب

درگیری ها در شمال شرق دمشق ادامه دارد

درگیری ها در شمال شرق دمشق ادامه دارد

دمشق - ایرنا – درگیری های شدید میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی تکفیری مسلح درمنطقه جوبر درشمال شرق دمشق که عصر پنجشنبه از سرگرفته شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از دمشق، منابع خبری تاکید کردند که عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تکفیری مستقر درمنطقه غوطه شرقی در روزهای اخیر متحمل فشارهای فزاینده ای شده و با حمله به محل تجمع نیروهای ارتش سوریه در منطقه جوبر درصدد کاهش این فشارها هستند.

نیروهای ارتش سوریه در هفته گذشته و پس از آزادسازی شهر راهبردی ملیحه، عملیات خود را در دو محور «دیرالعصافیر- زبدین» در جنوب شهر ملیحه و محور «عین ترما - زملکا» در شمال این شهر متوقف نکرده است.

براساس این گزارش ، ارتش سوریه در واکنشی سریع به حمله تروریست های مسلح که با انفجار دو ساختمان وابسته به نیروهای ارتش در منطقه جوبر شروع شد ، محل تجمع آنها را با توپخانه و با استفاده از جنگنده ها هدف قراردادند.

کارشناسان نظامی تاکید کرده اند که واکنش سریع نیروهای ارتش سوریه سبب شد، پیشروی تروریست های مسلح به سوی منطقه عباسیین پایتخت سوریه ناکام بماند.

تروریست های مسلح در جریان این درگیری، میدان العباسیین یکی از میادین اصلی واقع در شرق دمشق را با دو خمپاره هدف قرار دادند که این حمله تلفاتی نداشت.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) نیز با تایید عملیات موفق نیروهای ارتش سوریه در جوبر و برخی مناطق غوطه شرقی در ریف دمشق، تاکید کرد که شماری زیاد از تروریست های تکفیری به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

سانا خاطرنشان کرد که درگیری ها همچنان ادامه دارد و تاکنون خسارت های زیادی به گروه های تروریستی تکفیری وارد شده است.

خاورم*(1)*389* 1324
کد N471264

وبگردی