آفتاب

احمد داوداوغلو وکالتا نخست وزیری ترکیه را عهده دار شد

احمد داوداوغلو وکالتا نخست وزیری ترکیه را عهده دار شد

آنکارا - ایرنا - با ادای سوگند ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهور برگزیده ترکیه و آغاز ریاست جمهوری وی در بعد از ظهر پنجشنبه، ˈاحمد داوداوغلوˈ رهبر حزب ˈعدالت و توسعهˈ و وزیر خارجه ترکیه به عنوان کفیل نخست وزیری انتخاب شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از آنکارا، انتصاب داوداوغلو به عنوان کفیل نخست وزیری ترکیه در شماره فوق العاده روزنامه رسمی ترکیه در روز پنجشنبه اعلام شد.

داوداوغلو روز گذشته در کنگره فوق العاده حزب ˈعدالت و توسعهˈ به عنوان تنها نامزد رهبری حزب به این سمت برگزیده شد.

ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهور ترکیه امشب با ˈداوداوغلوˈ دیدار و به گفته منابع خبری در این دیدار وی را عهده دار تشکیل دولت جدید ترکیه خواهد کرد.

منابع خبری ترکیه روز پنجشنبه اعلام کردند که به دلیل اینکه داوداوغلو از روزها قبل به طور غیررسمی فعالیت برای تشکیل کابینه خود را آغاز کرده احتمال معرفی کابینه به اردوغان برای تایید به عنوان رییس جمهور در روز جمعه بسیار فراوان است.

طبق عرف سیاسی ترکیه لیست اعضای کابینه بعد از تایید رییس جمهور در روزنامه رسمی اعلام و متعاقب آن به مجلس ملی ترکیه معرفی خواهد شد.

گفته می شود در صورت معرفی لیست اعضای کابینه از سوی داوداوغلو به اردوغان در روز جمعه (فردا)، وی روز دوشنبه لیست اعضای کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس ملی ترکیه معرفی می کند.

خاورم**2012 ** 1597
کد N471181

وبگردی