آفتاب

رزمایش نیروهای هوابرد کره‌شمالی در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

رزمایش نیروهای هوابرد کره‌شمالی در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که این کشور مانور نیروهای چترباز هوابرد خود را به رهبری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون، فرمانده ارشد ارتش خلق کره‌شمالی،‌ دبیر اول حزب کارگران کره‌شمالی و نخستین رئیس کمیسیون دفاع ملی این کشور، ‌رهبری عملیات چتربازی و رزمایش حمله یگان‌های چترباز را برعهده داشته است.

در گزارش این خبرگزاری آمده است که کیم جونگ اون از مهارت این نیروها بسیار ابراز رضایت کرده و از آنها خواسته تا اقداماتی را برای افزایش قدرت رزمی نیروهای مسلح کشور به کار گیرند.

در این گزارش آمده است که کیم جونگ اون در این عملیات "بر لزوم آمادگی تمام پرسنل خدماتی این کشور به عنوان مسابقه‌ای برای صدها جنگجوی همیشه آماده" تاکید کرده است.

همچنین در این عملیات پی‌یونگ سو، رئیس دفتر سیاسی کل ارتش خلق کره‌شمالی و ری یونگ گیل رئیس کارکنان عمومی ارتش خلق کره و سایر مقامات لشگری نیز حضور داشتند، اما منطقه‌ای که این رزمایش در آن برگزار شد، هنوز مشخص نشده است.

کارشناسان بر این باورند که کره‌شمالی توان نیروهای هوابرد خود را به منظور پاسخی به مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی که در آن بیش از 50 هزار سرباز کره‌جنوبی و 30 هزار سرباز آمریکایی حضور داشتند، به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام

کد N471010

وبگردی