آفتاب

نخستین کاروان حج تمتع از پاکستان عازم سرزمین وحی شد

نخستین کاروان حج تمتع از پاکستان عازم سرزمین وحی شد

اسلام آباد - ایرنا - همزمان با نزدیک شدن به ایام حج تمتع، نخستین کاروان زائران پاکستانی پیش از ظهر روز پنحشنبه از فرودگاه بین المللی «علامه اقبال» شهر لاهور، عازم سرزمین وحی شد.

مراسم بدرقه نخستین کاروان زائران پاکستانی، با حضور جمعی از مسوولان وزارت امور مذهبی و سازمان ملی هواپیمایی این کشور برگزار شد و پس از مراسم، زائران با یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت ملی هواپیمایی پاکستان (PIA)، لاهور را به مقصد جده ترک کردند.

براساس برنامه ریزی سازمان حج و شرکت ملی هواپیمایی پاکستان ، روند اعزام کاوران های بعدی نیز در ساعاتی آتی امروز و امشب (پنحشنبه) و در در روز های آینده از فرودگاه های ˈپیشاور، لاهور، کراچی و کویتهˈ مراکز ایالت هی چهارگانه پاکستان ادامه خواهد که برخی از کاروان با هواپیماهای متعلق به هواپیمایی سعودی و برخی نیز با هواپیمای متعلق به شرکت ملی هواپیمایی پاکستان اعزام می شوند.

«سردار محمد یوسف» وزیر امور مذهبی پاکستان اعلام کرد که روند اعزام کاروان های حجاج تا روز 28 سپتامبر ماه آینده (شش مهر) ادامه خواهد یافت.

وی افزود: امسال در مجموع یکصد و 43 هزار و 663 زائر پاکستانی در قالب کاروان های مختلف برای مراسم حج تمتع عازم سرزمین وحی خواهند شد.

براساس این برنامه ریزی ها، قرار است روند بازگشت زائران پاکستانی به کشورشان از روز 16 مهر آغاز شود و آخرین کاروان هم روز 16 آبان به این کشور باز خواهد گشت.

شرکت هواپیمایی عربستان سعودی که از حدود دو ماه پیش و در پی حادثه تیراندازی به هواپیمای مسافربری شرکت ملی پاکستان در فرودگاه شهر ˈپیشاورˈ در شمال غرب این کشور، پرواز های خود را به مقصد این شهر متوقف کرده بود، از امروز بار دیگر پروازهای خود را به این فرودگاه از سر گرفت.

روز سوم تیرماه تابستان جاری، تیراندازی گروهی از افراد ناشناس به سمت هواپیمایی که در باند فرودگاه بین المللی ˈباچاخانˈ شهر پیشاور در حال فرود بود، موجب کشته شدن یک مسافر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

آساق*274*1723** 3404
کد N470960

وبگردی