آفتاب

حماس برای تبادل نظامی صهیونیست اسیر شده اعلام آمادگی کرد

حماس برای تبادل نظامی صهیونیست اسیر شده اعلام آمادگی کرد

تهران - ایرنا - ˈمحمد نضالˈ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس ) اعلام کرد که این جنبش آماده است به طور مستقیم در باره تبادل اسرا مذاکره کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نضال گفت: رژیم صهیونیستی شمار حقیقی کشته شدگان و مجروحان خود در جنگ غزه را پنهان می کند در حالیکه منابع آگاه ما اعلام می کنند که بیش از یک هزار نظامی و افسر ارتش صهیونیستی به هلاکت رسیده و بیش از دو هزار نفر دیگر هم مجروح شده اند.

محمد نضال افزود: مقاومت به دستاوردی راهبردی و استراتژیک دست یافت و بر ایده شکست ناپذیر بودن ارتش رژیم صهیونیستی خط بطلان کشید. در طول جنگ نظامیان و افسران ارتش صهیونیستی از ترس مبارزان مقاومت فرار می کردند و همانند موش خود را در سوراخ ها مخفی می ساختند.

این مقام فلسطینی در رابطه با شمار نظامیان اسیر صهیونیست در جنگ 51 روزه نیز اظهار داشت: مقاومت توانست شماری از نظامیان صهیوینست را به اسارت بگیرد و حماس اکنون آماده است تا مستقیما بر سر آن ها مذاکره کند اما این مذاکرات هیچ ارتباطی به مذاکرات آتش بس ندارد.

ˈ گردان های قسامˈ شاخه نظامی جنبش حماس در بیستم ماه گذشته اعلام کرد که ˈشائول آرونˈ افسر رژیم صهیونیستی با کد نظامی ˈ6092065ˈ را در عملیاتی در شرق غزه به اسارت گرفته است که طی آن 14 نظامی دیگر به هلاکت رسیده و بیش از 50 نفر از جمله فرمانده تیپ گولانی مجروح شدند .

رژیم صهیونیستی در طول جنگ اخیر در غزه از ناپدید شدن ˈهدار گولدنˈ یکی از افسران خود و کشته شدن 64 نظامی در درگیری ها در شرق رفح خبر داده بود.

رسانام*5**1502**1446
کد N470907

وبگردی