آفتاب

نخست وزیر مالزی باج دهی به استقلال طلبان اوکراین را رد کرد

نخست وزیر مالزی باج دهی به استقلال طلبان اوکراین را رد کرد

کوالالامپور– ایرنا – نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه پرداخت باج به استقلال طلبان اوکراین به منظور دریافت جعبه های سیاه پرواز ام.اچ 17 این کشور را رد کرد.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی 26 تیرماه با 298 سرنشین در مسیر آمستردام به کوالالامپور بر فراز آسمان اوکراین مورد اصابت یک فروند موشک قرار گرفت و در محلی در شرق این کشور که در دست استقلال طلبان بود، سقوط کرد.

رسانه های مالزی طی چند روز گذشته دولت مالزی را به باج دهی به استقلال طلبان اوکراین برای دریافت جعبه های سیاه هواپیما متهم کردند.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه در پوتراجا گفت: من به رهبر استقلال طلبان اوکراین چیزه وعده نداده و پرداخت نکرده ام.

وی طی سخنانی در مجمع علمای اسلامی مالزی ، گفت که اکنون تلاش می کند باقی مانده اجساد قربانیان پرواز ام.اچ 17 به مالزی بازگردنده و تحویل خانواده آن ها شود.

43 سرنشین این هواپیما مالزیایی، 192 نفرهلندی،27 نفر استرالیایی، 12 نفر اندونزیایی 10 نفر انگلیسی و بقیه اتباع آلمان، بلژیک، فیلیپین، کانادا و نیوزیلند بودند.

تاکنون حدود 25 جسد از اتباع مالزی پس از شناسایی از هلند به مالزی انتقال یافته اند.

نجیب در جمع علمای اسلامی مالزی تلاش کرد مدیریت خود بر این بحران را درست نشان دهد و گفت مالزی ثابت کرد می تواند نه تنها با کشورهای توسعه یافته، بلکه با شورشیان تا زمانی که به مسائل مربوط به امنیت و در جهت منافع مالزیایی ها باشد، ارتباط برقرار کند.

تارنمای ˈمالایی میلˈ نیز گزارش داد نخست وزیر مالزی گفت که اولویت قرار دادن مردم وی را مجبور به مذاکره با رهبر استقلال طلبان اوکراین به منظور دست یافتن به جعبه های سیاه هواپیما کرده است.

ˈالکساندر بورودایˈ یکی از رهبران ارشد جدایی طلبان اوکراین سی ام تیر ماه در شهر دونتسک دو جعبه سیاه پرواز ام.اچ 17 را تحویل رییس هیات کارشناسی مالزی داد.

آساق**1611
کد N470783

وبگردی