آفتاب
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تورم و بالا بودن نرخ ارز در چند سال اخیر یکی از علت های کاهش تولید است/استان مازندران مستحق توجه بیشتر به امر صنعت است

تورم و بالا بودن نرخ ارز در چند سال اخیر یکی از علت های کاهش تولید است/استان مازندران مستحق توجه بیشتر به امر صنعت است

باید از تولید داخل حمایت منطقی کرده و از ظرفیت کامل کارخانه ها استفاده کنیم./استان مازندران مستحق توجه بیشتر به امر صنعت است و علت اصلی حضور امروز ما نیز بازدید از برخی طرح های بزرگ استان و آشنایی با مشکلات موجود و رفع آن خواهد بود.

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه کک سازی سوادکوه مازندران با اعلام این مطلب افزود: امروز افتخاری بود که از طرف دولت به استان حاصلخیز مازندران سفر کردیم.

به گزارش ایلنا از ساری، وی هدف از این سفر را بازدید از طرح های صنعتی و معدنی استان و آشنایی با مشکلات موجود عنوان و تصریح کرد: معدن ذغال سنگ البرز یکی از معادن غنی کشور می باشد که بخشی از برداشت از این معدن به سال های قبل بر می گردد و هم اکنون هم دارد این برداشت انجام میشود.

نعمت زاده در ادامه گفت: طرح جدیدی توسط سازمان ایمیدرو تهیه و توزیع تهیه شده که خوشبختانه قراردادهای آن نیز بسته شده و کارهای مقدماتی نیز انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد:دوستان قول دادند که این طرح در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد که در صددیم مساعدت لازم مالی هم صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیشرفت 5 درصدی کارخانه کک سازی مازندران اظهار داشت: سعی داریم در سال 94 این پروژه به بهره برداری برسد تا نیاز کشور را با بکارگیری این پروژه تامین کنیم.

وی تورم و بالا بودن نرخ ارز در چند سال اخیر را یکی از علت های کاهش تولید نام برد و گفت: سیاست های مراقبتی و روند نزول تورم را دنبال خواهیم کرد.

نعمت زاده حمایت از تولید داخل را از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اعلام و تصریح کرد: باید از تولید داخل حمایت منطقی کرده و از ظرفیت کامل کارخانه ها استفاده کنیم.

او با تاکید به توانمندی صنایع چوب و کاغذ مازندران در تولید کاغذ گفت: باید از صنایع چوب و کاغذ حمایت کنیم و حتما در این زمینه با وزارت ارشاد هماهنگی ها را انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت: استان مازندران مستحق توجه بیشتر به امر صنعت است و علت اصلی حضور امروز ما نیز بازدید از برخی طرح های بزرگ استان و آشنایی با مشکلات موجود و رفع آن خواهد بود.

کد N470681

وبگردی