آفتاب

باهنر: خط مشی جامعه اسلامی مهندسین رشد و توسعه کشور است

باهنر: خط مشی جامعه اسلامی مهندسین رشد و توسعه کشور است

تهران– ایرنا – دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: خط مشی جامعه اسلامی مهندسین تلاش برای تحقق اهداف آرمان های انقلاب، حاکمیت ارزش های نشات گرفته از تعالیم ناب اسلام و رشد و توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا باهنر امروز(پنج شنبه) در یازدهمین مجمع سراسری جامعه اسلامی مهندسین افزود: تلاش برای احصا و پیگیری مطالبات عمومی ملت شریف، اجرای سیاست ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، توسعه کمی و کیفی تشکیلات و ارتقای جایگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی مهندسی از مهمترین اهداف جامعه اسلامی مهندسین است.

وی ادامه داد: همچنین کمک به توسعه تحزب در کشور و همکاری با تشکل های همسو و تعامل با تشکل های رقیب و ایفای نقش در فضای بین المللی از دیگر اهداف ماست .

باهنر یادآور شد: جامعه اسلامی مهندسین با توجه به اساسنامه و همچنین گرایش های فنی مهندسین (اعضا) دارای ماهیتی علمی ، سیاسی و اجتماعی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یاداور شد که جایگاه کنونی این تشکل دارای مقبولیت، اعتماد و تاثیر گذاری مناسب است و باید برای ارتقای بیشتر این جایگاه برنامه ریزی کرد و در این زمینه آموزش اعضا و تهیه جزوات می تواند موثر باشد.

وی گفت: در برنامه دو سالانه قبلی ، تشکیل مراکز جام ( جامعه اسلامی مهندسین ) در تمامی استان ها و همچنین در مناطقی که دارای فرمانداری ویژه هستند، مورد تاکید قرار گرفته بود. امروز جامعه اسلامی مهندسین در تمامی استان ها فعالیت دارد اما با توجه به ظرفیت های استانی لازم است در مناطق پرجمعیت غیرمراکز استان نیز به توسعه تشکیلات و جذب اعضا اقدام شود.

وی به پیشقدمی این تشکل در تشکیل ستاد هماهنگی روز مهندس اشاره کرد و افزود: در دو سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار خواهد شد و جامعه اسلامی مهندسین باید با اندوخته های قبلی و تجارب حاصل از دو دهه فعالیت سیاسی نقش پررنگ و موثر تری را در آنها ایفا کند.

باهنر داشتن نشریه و یک خبرگزاری فعال را از نیازهای ضروری جامعه اسلامی مهندسین دانست و تاکید کرد این فعالیت ها باید در دستور کار شورای مرکزی آتی قرار گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اساسی ترین نیازهای برنامه ریزی هر جامعه احصای مطالبات عمومی و اصلی اعضای آن است و جامعه مهندسین نیز باید به عنوان یک تشکل سیاسی، علمی و اجتماعی خوشنام و پایبند به آرمان های نظام جمهوری اسلامی دارای یک مرکز نظر سنجی و رصد افکار عمومی باشد.

یازدهمین مجمع سراسری جامعه اسلامی مهندسین امروز در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

سیام**1058**7261**1581
کد N470661

وبگردی