آفتاب

دروغ پردازیهای نتانیاهو پس از برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه

دروغ پردازیهای نتانیاهو پس از برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس در جنگ غزه شکست بزرگی را متحمل شده و مطالبات آن محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهرب ه نقل از المنار، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین اظهارات خود پس از  برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه مدعی شد که حماس ضربات سنگینی را در جنگ غزه متحمل شده و هیچ کدام از مطالبات آن در این آتش بس محقق نشده است.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود اعلام کرد که حماس از ابندای شکل گیری خود تاکنون چنین شکستی را متحمل نشده بود.

نتانیاهو افزود: با بازسازی نوار غزه تنها به دلایل انسانی موافقت کردیم اما باید بگویم که این امر باید با نظارت ما صورت بگیرد.

وی  در ادامه به طور بی شرمانه ای به تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه  اشاره و ادعا کرد که اسرائیل حدود هزار نفر از نظامیان حماس از جمله چند مسئول بلند پایه را به شهادت رسانده است و تونلهای حماس و پایگاههای آن را نابود کرده است و در همین حال صهیونیستها با کمک سامانه های گنبد آهنین از کشته شدن اسرائیلیها جلوگیری کرده اند.

نتانیاهو در حالی به این دروغ پردازیها پرداخته است که طبق گزارشهای نهادهای بین المللی مناطق مسکونی، آموزشی و مذهبی بارها و بارها به عمد توسط آتش جنگندهای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است و تاکنون بیش از 2000 غیر نظامی در جنگ 51 روزه شهید شدند.

با اعلام آتش بس فراگیر در نوار غزه بسیاری از این امر با عنوان یک پیروزی بزرگ برای حماس در رژیم صهیونیستی یاد کردند. برخی مطالبات حماس از جمله رفع محاصره غزه (به صورت محدود) و گسترش سطح مجاز ماهیگیری در ساحل غزه و توقف اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در آتش بس اخیر محقق شده است و باقی مسائل از جمله ایجاد فرودگاه و بندرگاه بین المللی در نوار غزه و همچنین آزادی اسرای فلسطینی از جمله مسائلی است که طی یک ماه آینده میان دو طرف مورد بررسی و مناقشه قرار خواهد گرفت.

 

کد N470420

وبگردی