آفتاب
نماینده مردم سمنان:

دولت در برخی امور کم‌صبری کرد

دولت در برخی امور کم‌صبری کرد

نماینده مردم سمنان گفت: دولت یک سال گذشته در برخی امور صبر و تحمل خوبی داشت و در برخی امور کم‌صبری و کم‌تحملی را شاهد بودیم.

علیرضا خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تبریک هفته دولت گفت: در حوزه انتقادات به دولتمردان طی یک سال گذشته شاهد برخورد صفر و یکی دولتمردان با منتقدان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: به طور مثال دعوت از رقبای انتخاباتی که بعداً به برخی وزرا تسری یافت نکته مثبت اما سخنان رئیس‌جمهور در جمع سفرا نکته منفی در کارنامه یک ساله دولت در حوزه سیاسی است.


وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: طی یک سال گذشته تورم کنترل شد که قابل تقدیر است، اما کنترل تورم با شیوه خرج نکردن بودجه و پرداخت نکردن مطالبات پیمانکاران اقدام قابل دفاعی نیست.

وی ادامه داد: البته طی دوره مورد اشاره در حوزه مسکن اقدام قابل توجهی از سوی دولت مشاهده نشد و دچار عقب‌ماندگی در این حوزه هستیم. در بحث آب نیز هم‌اکنون به 6000 روستا در سراسر کشور با تانکر آبرسانی می‌شود. در این دو حوزه شاهد کم‌کاری دولتمردان هستیم که با جسارت آنان به‌ویژه در حوزه وزارت راه و نیرو این نقیصه قابل رفع است.


وی عملکرد وزیر نفت در حوزه نفت و گاز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: عملکرد وزارت نفت در حوزه انرژی به‌ویژه در حوزه نفت و گاز عملکرد خوبی است. طی این مدت اقدامات مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام گرفت اما واجب است تا در حوزه مصرف نیز اقدامات مناسبی انجام شود البته بسته انرژی می‌تواند رضایت خوبی ایجاد کند به بیان دیگر اگر در برخی روستاها که فاقد شبکه سراسری گاز هستند و می‌توانند از طریق برق گرمایش و سرمایش خود را تامین کنند می‌توان با کاهش تعرفه برق رضایتمندی آنان را حاصل کرد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته شده است که قابل تقدیر است البته عملکرد وزارت بهداشت با حاشیه‌هایی نیز همراه بود به طور مثال وقتی وزیر وجود روغن پالم در شیر را مطرح کرد باید با قاطعیت با عوامل این اقدام برخورد می‌کرد ولی این اتفاق نیفتاد.


خسروی عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی را خوب توصیف کرد و افزود: آقای رئیس‌جمهور در این حوزه سیاستمداران کهنه‌کار، مسلط و برجسته‌ای را منصوب کرد که طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در جهت تنش‌زدایی از روابط خارجی کشور و پرونده هسته‌ای داشتند.

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس البته نقدهایی نیز به عملکرد دولت وارد است از جمله در حوزه خودرو، بانک‌ها که صرفاً به بیان جملاتی در راستای همدردی با مردم بسنده شده است در حالی که در این حوزه باید دولتمردان، مردم را از سرگردانی خارج کنند.


انتهای پیام



کد N470218

وبگردی