آفتاب

اسپانیا: آتش بس امید آرامش برای مردم غزه آورد

اسپانیا: آتش بس امید آرامش برای مردم غزه آورد

مادرید- ایرنا- دولت اسپانیا با استقبال از اعلام توافق آتش بس نامحدود در غزه گفت که این آتش بس ˈامید آرامشˈ برای مردم به همراه آورده است.

براساس بیانیه ای که روز چهارشنبه در سایت وزارت خارجه اسپانیا منتشر شد، این کشور استقبال و خرسندی خود را به خاطر توافق آتش بس نامحدود دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به درگیری ها، ابراز کرد.

اسپانیا در این بیانیه هم چنین از تلاش های مصر ، ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها با هدف دستیابی به توقف درگیری ها قدردانی کرد .

دولت اسپانیا در بیانیه مذکور از رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تقاضا کرد یک روند سیاسی برای دستیابی به یک راه حل که دو کشور مستقل بتوانند در آن با صلح و امنیت زندگی کنند را ارایه دهند.

اسپانیا همچنین از دو طرف خواست به تعهدات دست یافته احترام بگذارند و برای پیش برد این توافق که مذاکرات بیشتری نیاز دارد، تلاش کنند.

دولت اسپانیا تاکید کرد که این توافق ˈامید آرامشˈ برای اینکه مردم غیرنظامی نوار غزه و ساکنان فلسطین اشغالی بتوانند فعالیت های عادی خود را از سر گیرند و بازسازی ها را آغاز کنند، ایجاد کرده است .

اسپانیا پس از ابراز تاسف عمیق به خاطر شمار بالای تلفات غیر نظامیان و خسارات مالی به ویژه در نوار غزه ، تصریح کرد که از اکنون به بعد ، ضروری است طرفین برای ایجاد یک روند سیاسی بپردازند که اجازه دستیابی به یک راه حل برای تشکیل دو کشور و دولت مستقل را بدهد.

دولت اسپانیا تاکید کرد همزیستی و امنیت تنها راه است تا از تکرار بحرانی به این بزرگی با پیامدهای فاجعه بارش جلو گیری شود.

بیانیه وزارت خارجه اسپانیا هم چنین خواستار حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری ˈمحمود عباسˈ بر کرانه باختری و غزه شد.

اسپانیا ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید به محاصره غزه خاتمه دهد، تصریح کرد که کشورش همچنان به همکاری تنگاتنگ با متحدان اروپاییش در اتحادیه برای کمک به دستیابی به یک راه حل نهایی و توافق شده در مورد تنش فلسطین و رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد .

پس از گذشت 51 روز از درگیری ها میان مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت دو هزار و 140 فلسطینی (578 کودک، 261 زن و 102 سالمند) و بیش از 11 هزار مجروح (بیش از سه هزار کودک، 994 زن و 388 سالمند) شد، حماس روز سه شنبه 4 شهریور اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی در باره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم هفت هفته ای ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

اروپام *1*491**1561 *1446
کد N470217

وبگردی