آفتاب

یک مسوول :گرایش جوانان سیستان و بلوچستان به رشته های جدید ورزشی ستودنی است

یک مسوول :گرایش جوانان سیستان و بلوچستان به رشته های جدید ورزشی ستودنی است

زاهدان-ایرنا- رییس فدراسیون انجمن های ورزشی کشور با بیان اینکه پتانسیل های ورزشی زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد گفت: گرایش جوانان این استان به رشته های ورزشی جدید ستودنی است.

ˈعلی علیپورˈ روز چهارشنبه در سفر به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون انجمن های ورزشی دارای 17 انجمن و حدود 36 رشته ورزشی است که سیستان و بلوچستان در چندین رشته فدراسیون بسیار فعال و موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: رشته کریکت از جمله رشته های این انجمن است که ترکیب 90 درصد اعضای آن در بخش مردان و بانوان از سیستان و بلوچستان تشکیل شده و اعضای این تیم ورزشی تاکنون مقام های خوبی را در آسیا کسب کرده اند.

وی افزود: این فدراسیون برای توسعه رشته کریکت در سیستان و بلوچستان تدابیری اندیشیده است.

رییس فدارسیون انجمن های ورزشی گفت: رشته های بیسبال و سپک تاکرا از دیگر رشته هایی است که ورزشکاران این استان در سطح ملی خوش درخشیدند.

علیپور گفت: توسعه کمی و کیفی در بخش آموزش، سخت افزار، امکانات، تجهیزات و لوازم ورزشی از اهداف فدراسیون انجمن های ورزشی در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: برای گسترش بیش از بیش ورزش در سیستان و بلوچستان باید بخش خصوصی وارد این عرصه شود زیرا دنیای ورزش دنیای حامیان مالی است و بودجه های دولتی نمی تواند فعالیت ها را به طور کامل پوشش دهد.

وی آموزش را یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان دانست و افزود: این انجمن در رشته های کریکت، بیسبال و سپک تاکرا تصمیم گرفته که از مربیان خارجی این انجمن برای آموزش به مربیان سیستان و بلوچستان استفاده کند در این راستا به زودی مربیان خارجی این انجمن به مدت دو تا سه هفته به استان اعزام و آموزش های لازم را ارائه می دهند تا قابلیت های فنی این استان ارتقا یابد.

وی گفت: این انجمن برای حمایت از ورزش در سیستان و بلوچستان با فدراسیون آسیایی کریکت مکاتبه انجام داده تا این فدراسیون سه زمین ورزشی را در این استان تجهیز کند و ورزشکاران در خاک و زمین استاندارد تمرین کنند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری رقابت مختلف ورزشی چه در سطح ملی و چه سطح بین المللی در سیستان و بلوچستان از برنامه های این انجمن در این استان است.

رییس انجمن های ورزشی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا هدف از سفر رییس انجمن وزشی کشور به استان را بررسی مشکلات رشته ورزشی به ویژه رشته های ورزشی که دارای اهمیت برای فدراسیون هستند نظیر کریکت، سپک تاکرا، دارت و طناب کشی و فوتبال دستی عنوان کرد.

ˈمحمدپیریˈ ادامه داد: دادن امکانات و تجهیزات و همچنین به روز کردن مربیان سیستان و بلوچستان از دیگر اهداف سفر رییس فدراسیون به این استان است. ک/3

7312 / 653 **1917
کد N470095

وبگردی