آفتاب

استاندارهمدان: دولت بدون توجه به تخریب ها درصدد تحقق شعارهایش است

استاندارهمدان: دولت بدون توجه به تخریب ها درصدد تحقق شعارهایش است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت : دولت تدبیر وامید بدون توجه به تخریب ها دنبال تحقق شعارهایش است.

به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈ روزچهارشنبه در آیین کلنگ زنی فولاد فامنین بیان کرد: هفته دولت امسال به نام ˈآرامش وامیدˈ نامگذاری شده است و دولت درتبلیغات انتخاباتی خود از امید و ایجاد فضای کسب و کار سخن به میان آورد.

وی اضافه کرد: دولت در لایحه حمایت از تولید تمامی مسایل موثر در معیشت مردم و توسعه اقتصادی را گنجانده است که امید می رود با حمایت مجلس شاهد رفع موانع تولید و سرمایه گذاری باشیم.

وی با ذکر اینکه بهبود معیشت مردم در کنار مباحث فرهنگی مورد توجه است گفت: همسو با پیام های چهار سال گذشته ، رهبر فرزانه انقلاب امسال توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند.

وی اضافه کرد: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی با توجه به تحریم های ظالمانه دولت های غربی ازنیازهای اساسی برای مقاوم سازی اقتصاد، توجه به تولیدات داخلی و خودکفایی است.

نیکبخت افزود: هفته دولت امسال سه هزار میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می رسد همچنین چندین طرح عمرانی بزرگ امسال آغاز می شود که تنها سرمایه گذاری دربخش صنعت ومعدن 34 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان گفت : سهم شهرستان فامنین از سرمایه گذاری 34 هزار میلیارد ریالی 18 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: هزینه ساخت پتروشیمی هگمتانه شهرستان فامنین 11هزار و 500 میلیارد ریال است وآماده سازی منطقه ویژه جهان آباد نیز یک هزار میلیارد ریال هزینه می خواهد.

وی افزود: برای رفع مشکل آب منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد از محل فاینانس چین 930 میلیارد دلار برای جمع آوری پساب و فاضلاب اختصاص یافت .

وی گفت: مجوز تاسیس در همدان در کمتر از دوساعت و مجوز تغییر کاربری در 10 روز صادر می شود و چنانچه مسوولان بعد از 10 روز جوابی به متقاضی ندهند این امر به منزله مثبت بودن نظر آنان است.

وی اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار نیست که امیدوارم همه مسوولان همدل وهمراه برای خدمت رسانی به این مردم کمک کنند.

عملیات اجرایی کارخانه فولاد 550 هزار تنی شهر فامنین در چهارمین روز از هفته دولت با حضور امام جمعه و استاندار همدان، معاون وزیر صنعت معدن تجارت، فرماندار فامنین و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

عملیات اجرایی کارخانه فولاد فامنین در زمینی به مساحت 112 هکتار آغاز شد و قرار است این طرح در 30 ماه تکمیل و بهره برداری شود.

دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان فامنین با حدود 43 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری همدان واقع شده است.

7525/576/1859
کد N470094

وبگردی