آفتاب
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:

باید به خانه‌دار شدن مردم کمک کرد

باید به خانه‌دار شدن مردم کمک کرد

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: وام 80 میلیونی خانه باعث تورم در بازار مسکن نمی‌شود چرا که به دنبال آن هستیم تا به عرضه و تقاضا به صورت همزمان توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس«اقتصادی» ایسنا، عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا درباره وام 80 میلیونی خانه اظهار کرد: روز شنبه برنامه‌ای برای افتتاح اولین صندوق زمین و ساختمان خواهیم داشت که در آن افزایش عرضه و افزایش قدرت خرید مردم به صورت همزمان بررسی می‌شود.

وی افزود: اینگونه نیست که فقط بخواهیم به یک طرف توجه کنیم چرا که به عرضه و تقاضا باید به صورت همزمان توجه شود.

وی با بیان اینکه مواردی که در برنامه رکود تورمی دولت مطرح شده، پیش‌بینی شده و هماهنگی لازم در سطح هیأت وزیران صورت گرفته، افزود: در حال تهیه برنامه عملیاتی این موضوع هستیم.

آخوندی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وام 80 میلیونی خانه باعث تورم در بخش مسکن می‌شود، اظهار کرد: در صورت افزایش عرضه تورم در بخش مسکن اتفاق نمی افتد چرا که تورم دلایل اقتصادی دارد و پرداخت وام به تنهایی باعث ایجاد تورم نمی شود.

وی تأکید کرد: باید به مردم برای خانه دار شدن کمک کرد.

آخوندی در ادامه در مورد وضعیت شهر تهران، گفت: تا دوشنبه گذشته در شورای عالی شهرسازی با حضور شهردار تهران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بحث شهر تهران را انجام دادیم. در سال نود و یک مصوبه‌ای تصویب شد که بر اساس آن به صورت ناگهانی یک طبقه به شهر تهران اضافه و جمعیت پذیری را تا 12 میلیون افزایش داد و این مصوبه اصلاح شد.

انتهای پیام

کد N470093

وبگردی