آفتاب
منابع انگلیسی خبر دادند:

احتمال درخواست آمریکا از انگلیس و استرالیا برای حمله علیه داعش در عراق

احتمال درخواست آمریکا از انگلیس و استرالیا برای حمله علیه داعش در عراق

لندن - ایرنا- منابع انگلیسی روز چهارشنبه اعلام کردند که واشنگتن ممکن است از انگلیس و استرالیا بخواهد برای انجام حملات هوایی علیه داعش مشارکت کنند.

دیلی تلگراف به نقل از برخی منابع نوشت که آمریکا درصدد است که از انگلیس و استرالیا بخواهد که در حملات هوایی این کشور به شمال عراق، بپیوندند.

این روزنامه می نویسد: اوباما دستور داده است که علاوه به ارسال کمک های امدادی برفراز شهر ترکمن نشین ˈامرلی ˈ که هم اینک 12 هزار نفر از به مدت دو ماه در محاصره نیروهای داعش هستند، به مواضع این گروه تروریستی در اطراف این شهر که ساکنانش در معرض قتل و عام قرار دارند، حمله هوایی صورت گیرد .

به نوشته این روزنامه، منابع دولتی انگلیس گفته اند که هنوز دولت این کشور هیچ درخواستی از سوی آمریکا برای مشارکت در حملات هوایی علیه مواضع داعش دریافت نکرده است اما احتمال این درخواست را نمی توان رد کرد.

دیلی تلگراف می افزاید که انتشار خبرهای مربوط به احتمال این درخواست بعد از آن صورت می گیرد که برخی از نمایندگان پارلمانی حزب محافظه کار انگلیس و برخی از فرماندهان ارتش این کشور خواستار مشارکت نیروی هوایی انگلیس در حملات هوایی علیه مواضع داعش شدند.

براساس اظهارات منابع دولتی انگلیس، درحال حاضرنیروی هوایی انگلیس در عراق تنها وظیفه پرتاب کمک های امدادی و نیز رصد هوایی منطقه را برعهده دارند.

به گفته این منابع ، علاوه بر این نیروی هوایی انگلیس به انتقال تسلیحات نظامی کشورهای اروپای شرقی به نیروهای کرد در شمال عراق کمک کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در شماره اخیرش نوشت که مقام های آمریکا بر این باور هستند که بریتانیا و استرالیا لازم است که به کارزارنیروی هوایی این کشور علیه نیروهای داعش به پیوندند .

پیوستن احتمالی نیروی هوایی انگلیس به حملات هوایی علیه نیروهای داعش که هم اینک بخشی هایی از شمال عراق را در اختیار دارند، مغایر با سخنان مقام های انگلیس خواهد بود که مشارکت این کشور را در درگیری های نظامی در عراق رد کرده اند .

اروپام** 5** 1552**5981
کد N469906

وبگردی