آفتاب

جلسه هم اندیشی دانشجویان مقیم ترکیه با رییس دانشگاه محقق اردبیلی

جلسه هم اندیشی دانشجویان مقیم ترکیه با رییس دانشگاه محقق اردبیلی

آنکارا – ایرنا – جمعی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های آنکارا در قالب جلسه هم اندیشی با گودرز صادقی رییس دانشگاه محقق اردبیلی دیدار کردند.

به گزارش ایرنا از آنکارا، این دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های آنکارا با هماهنگی انجمن عملی فرهنگی دانشجویان ایران مقیم ترکیه در این جلسه هم اندیشی مسایل و مشکلات دانشجویان و امکانات انتقال دانشجویان به ایران را بررسی کردند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی جهت بازدید و بررسی تفاهم نامه های همکاری با تعدادی از دانشگاه های برتر و مطرح ترکیه، به این کشور سفر کرده است.

انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا از این فرصت برای گفت و گوی مسایل و مشکلات و امکانات ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در ایران، نشستی را در محل سفارت با صادقی برگزار کرد.

ˈفراز صفاییˈ دبیر انجمن دانشجویان ایرانی نقیم ترکیه گفت که مساله اشتغال و آینده علمی اکثر دانشجویان بخشی از دغدغه ها و فرصت ها و تهدید هایی است که دانشجویان با آن روبه رو هستند.

وی افزود انجمن به عنوان نهاد مدنی و نماینده اکثر دانشجویان، متولی به انجام رساندن و ایجاد ارتباطات دانشجویان مقیم ترکیه با مقامات و مسوولین کشوری است.

صادقی نیز به فعالیت ها و برنامه های مدیریت جدید دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: در زمینه جذب هیات علمی با افزایش 200 نفری و در زمینه جذب دانشجو با کاهش تعداد، سعی در افزایش کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در رشته های مختلف را داریم.

وی به بحث ارزشیابی دانشگاه ها توسط وزارت علوم اشاره کرد و گفت: با همت و پیگیری دانشجویان و ارتباطاتی که با وزارت علوم برقرار خواهد شد، تلاش می شود درجه ارزشیابی در فهرست وزارت علوم اصلاح شود.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین گفت: جذب هیات علمی با تصویب هیات امنای دانشگاه و پیگیری وی با شرایط عمومی مورد پذیرش وزارت علوم (دانشگاههای گروه الف و ب) و شرایط خاص دانشگاه اردبیلی انجام خواهد شد تا هیچ گونه اجحافی در حق دانش آموختگان خارج از کشور اعمال نگردد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی به استقلال نسبی این دانشگاه در جهت تصمیم گیری ها در حوزه های مختلف اشاره کرد و قول کمک و همکاری در همایش علمی سالیانه دانشجویان مقیم ترکیه به دانشجویان داد.

صادقی افزود: دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه می توانند پل ارتباطی خوبی برای برقراری ارتباط دانشگاه های دو کشور باشند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه دانشجویان در خصوص ارزشیابی دانشگاه ها، زمان حضور در کشور ترکیه، مسایل انتقال به داخل، همایش علمی سالانه انجمن، تفاهم نامه های بین انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی با انجمن علمی فرهنگی دانشجویان مقیم ترکیه، برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی و ورزشی، مراکز رشد در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان توضیحاتی دادند.

خاورم/2011**1144**1010
کد N469778

وبگردی