آفتاب

معاون وزیر کشاورزی: دو تا سه سال دیگر، بی نیاز از واردات گوشت می شویم

معاون وزیر کشاورزی: دو تا سه سال دیگر، بی نیاز از واردات گوشت می شویم

تبریز - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با روند افزایش تولید گوشت در کشور در طول دو تا سه سال آینده بی نیاز از واردات خواهیم شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه تبریز، حسن رکنی در آیین گشایش ششمین کنگره علوم دامی ایران در این دانشگاه با بیان اینکه باید از منابع موجود در تولیدات دامی بهره برداری مناسب صورت گیرد، اظهار کرد: با بهره برداری اصولی و منطقی و با رفع برخی از موانع موجود، در آینده نزدیک مشکلات این حوزه حل می شود.

وی نقش دانشگاه ها را در افزایش بهره وری منابع تعیین کننده دانست و افزود: با بازنگری جدی در بهره وری منابع، بکارگیری تکنولوزی های جدید، ژنتیک و اصلاح نژاد می توان در افزایش بهره وری موفق شد.

رکنی گفت: تولیدات علمی و پژوهشی وقتی به درد جامعه خواهد خورد که تبدیل به ثروت شود و مشکلات موجود در جامعه را حل کند.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سالانه هشت میلیون تن شیر در کشور تولید می شود، گفت: با اصلاح نژاد دام و بکارگیری شیوه های نوین بهره وری تولیدات دامی، این میزان به 18 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی اظهار کرد: برنامه و سیاست این وزارتخانه در زمینه تولیدات دامی، افزایش این تولیدات و در نهایت صادرات به کشورهای همجوار و منطقه است.

رییس دانشگاه تبریز هم در این همایش این دانشگاه را یکی از مراکز مهم علمی کشور و بزرگترین مرکز علمی و تحقیقاتی شمالغرب دانست و گفت: این دانشگاه در انتقال فناوری های نوین به کشور نقش مهمی داشته و وارث تاریخی درخشان بوده و در حقیقت، در امتداد دانشگاه ربع رشیدی است.

محمدرضا پور محمدی با اعلام اینکه دانشگاه تبریز با 20 هزار دانشجو و 700 نفر هیات علمی، 19 دانشکده، سه واحد اقماری در شهرهای اهر، مرند و میانه، دارای 60 شرکت دانش بنیان و آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته است، افزود: این دانشگاه بر اساس گزارش موسسه رتبه بندی لایدن هلند در رتبه دوم دانشگاه های ایران، 63 آسیا و 492دنیا قرار دارد.

دبیر اجرایی این همایش نیز در این آیین گفت: امنیت ملی، قلمروهای مختلفی از جمله امنیت غذایی را شامل می شود و افزایش ضریب امنیت غذایی یکی از خواسته های اساسی نخبگان جهان است.

حسین دقیق کیا افزود: هدف از برگزاری این همایش ایجاد همگرایی بین متخصصان مربوطه و ترسیم اهمیت موضوع است.

وی با بیان اینکه در این همایش مقالات علمی در چندین پانل تخصصی ارایه می شود، اعلام کرد: ژنتیک و اصلاح نژاد دام، تغذیه طیور، تغذیه نشخوارکنندگان و فیژیولوژی دام از جمله پانل های اصلی این همایش هستند.

وی گفت: دو کارگاه آموزشی جیره نویسی دام و طیور نیز از دیگر برنامه های جنبی این همایش است.

دبیر علمی همایش نیز گفت: یکهزار و 271 مقاله تخصصی به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد 120 مقاله بصورت سخنرانی و یکهزار و 230 مقاله در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

اکبر تقی زاده افزود: در طول برگزاری همایش 12 سخنرانی کلیدی در چهار بخش فیزیولوژی، تغذیه دام و طیور، ژنتیک و اصلاح نژاد ارائه خواهد شد.

وی گفت: تغذیه، ژنتیک واصلاح نژاد، فیزیولوژی، مدیریت پرورش دام، زنبورعسل، آبزیان و کرم ابریشم، بهداشت، فناوری های نوین، کیفیت محصولات دامی و تغذیه انسان از جمله محورهای اصلی همایش است.

ششمین همایش علوم دامی ایران به مدت دو روز در دانشگاه تبریز و با همکاری انجمن علوم دامی ایران برگزار می شود.

7232/587
کد N469647

وبگردی