آفتاب

وزیر خارجه آلمان:امیدوارم آتش بس نامحدود در غزه به صلح دائم منجر شود

وزیر خارجه آلمان:امیدوارم آتش بس نامحدود در غزه به صلح دائم منجر شود

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از برقراری آتش بس دائم در غزه، ابراز امیدواری کرد که این آتش بس برای همیشه پایدار بوده و به برقراری صلح و آرامش دائمی در منطقه منجر شود.

به گزارش ایرنا، به نقل از وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ درمورد برقراری آتش بس نامحدود در غزه آمده است:هدف اصلی ما همچنان برقراری آتش بس دائمی است که بتواند راه حلی مناسب برای پایان دادن به وضعیت غیرقابل قبول مردم غزه باشد.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: امیدوارم این آتش بس نامحدودد بتواند چشم انداز روشنی برای از سرگیری مذاکرات برای برقراری صلح دائمی بوجود اورد و در نهایت منجر به تشکیل دو دولت مستقل شود.

اشتاین مایر همچنین در بیانیه خود تاکید کرده است:آلمان همراه با فرانسه و انگلیس در این زمینه پیشنهاداتی ارائه کردند و همچنین تصمیم دارند در ادامه تلاش های خود در این زمینه، رایزنی هایی برای تدوین یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل را در دستور کار خود قرار دهند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی درباره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم هفت هفته ای ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

حماس از این توافق به عنوان یک پیروزی برای مقاومت فلسطین، تجلیل و ستایش کرد.

به عقیده ناظران، این آتش بس یک شکست سنگین برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود زیرا نه تنها به اهداف خود از آغاز این جنگ نرسید، بلکه ناچار شد به محاصره چندین ساله نوار غزه پایان دهد.

این آتش بس که با هدف پایان دادن به 50 روز درگیری و خونریزی در نوار غزه منعقد شد، نه تنها به یکی از شدیدترین مناقشه های اسرائیلی - فلسطینی در یک دهه گذشته پایان دادد، بلکه بر اساس آن، لغو محاصره نوار غزه که یکی از مهمترین خواسته های مقاومت فلسطین بود، محقق شد.

وزارت امورخارجه مصر نیز روز گذشته در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: ˈبرای حفاظت از جان بیگناهان و پایان دادن به خونریزی ها، دو طرف فلسطینی و اسراییلی بر اساس طرح پیشنهادی مصر در سال 2014 و توافق صورت گرفته در قاهره در سال 2012 میلادی اقدام به پذیرش آتش بس کردند.ˈ

بر اساس این بیانیه، با برقراری آتش بس که بصورت نامحدود و دائمی خواهد بود، گذرگاه های میان غزه و سرزمین های اشغالی برای ورود کمک های بشردوستانه و مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، بازگشایی می شود.

این بیانیه می افزاید: همچنین به فلسطینیان اجازه داده می شود تا شعاع 6 مایلی دریا اقدام به ماهیگیری کنند.

به گفته وزارت امور خارجه مصر، مذاکرات غیرمستقیم درمورد دیگر موضوعات مورد نظر طرفین در طول یک ماه پس از آغاز آتش بس انجام خواهد شد.

ˈموسی ابومرزوقˈ معاون دفتر سیاسی حماس هم در صفحه فیس بوک خود، این مذاکرات منجر به توافق را تجسم مقاومت مردم فلسطین و یک پیروزی برای مقاومت توصیف کرد.

در تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، بیش از دو هزار فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

اروپام*4*456*1701** 1583
کد N469422

وبگردی