آفتاب

نماینده تهران در مجلس: برای پرداخت خسارت به مردم غزه اقدام شود

نماینده تهران در مجلس: برای پرداخت خسارت به مردم غزه اقدام شود

تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم پیروزی مقدماتی مردم غزه، از تمامی حقوقدانان جهان به ویژه قوه قضاییه و کمیسیون قضایی مجلس می خواهم با طرح شکوائیه ای در مجامع بین المللی در جهت احقاق حقوق و پرداخت خسارات به مردم غزه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «لاله افتخاری» در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد حضرت معصومه (س)و تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنرابراز امیدواری کرد مبنای عملکرد تمام مسولان نظام، وحدت و انسجام و تلاش درجهت رفع مشکلات و دفاع از نظام و در راس همه سربازی ولایت باشد.

وی افزود: 17 شهریور که ضامن انقلاب و الهام بخش هشت سال دفاع مقدس شد، روز سی و یکم این ماه آغاز هفته دفاع مقدس است؛ دفاع مقدسی که هر لحظه آن نمادی برای اصلاح سبک زندگی به شیوه انسان های برجسته و متمسک به قرآن و هویتی از جنس استقامت بود.

افتخاری گفت: همراه با جمعی از نمایندگان و بنیاد حفط آثار و ارزش های دفاع مقدس حسب دستور رهبر معظم انقلاب و استفاده از ظرفیت های مجلس، فراکسیون دفاع مقدس را بنا نهادیم که خود یکی از مظاهر حفظ آثار دفاع مقدس بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: انتظار می رود همکاران و تمامی مسوولان و آحاد ملت، در حرکتی نهضت گونه در جهت شناسایی و نشر آثار فیزیکی و معنوی دفاع مقدس تمام تلاش خویش را به کار گیرند.

افتخاری تصریح کرد:11 سال پیش فراکسیون قرآن و عترت و نماز کارخود را آغاز کرد که نتیجه آن ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارتخانه های مربوطه بود اما این هنوز حرکت مقدماتی است که انتظار می رود دولت و مجلس و جامعه قرآنی جهت تهیه برنامه پنج ساله ششم توسعه با محوریت قرآن کریم در تمام فصول آن با جدیت زیاد اقدام کنند.

وی گفت: ازهمکاران انتظار داریم از تشکیل شوراهای متناسب با شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان های حوزه انتخابیه، حمایت کنند.

افتخاری اضافه کرد: این سوال مطرح است حال که نزدیک به نیمی از آغاز سال اقتصاد و فرهنگ می گذرد جهت تحقق منویات رهبری در راستای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی چه کرده ایم؟آیا رابطه هدفمند مبتنی بر نیازسنجی میان صنعت و دانشگاه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان تعریف شده است؟ آیا از ظرفیت نخبگان در جهت نیل به اهداف بهره کافی برده ایم؟

وی افزود: البته اقداماتی در مجلس و دولت شده اما انتظار می رود لایحه دولت مبنی بر ثبت مالکیت فکری و معنوی با طرح ثبت اختراعات و علائم تجاری تهیه شده در مجلس ادغام و بستر حمایت برای نخبگان فراهم شود و مثلث دولت و مجلس و صاحبنظران جامعه با همکاری و هم افزایی در تهیه پیش نویش بودجه عملیاتی و برنامه پنج ساله ششم توسعه اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به عنوان رییس اجلاس نمایندگان زن عضو پارلمان های کشورهای اسلامی از مجامع و تشکل های مردم نهاد بین المللی که به اصطلاح مدافع حقوق بشر زنان و کودکان هستند، این سوال را دارم که چرا در برابر مظلومیت و فریاد دادخواهی مردم غزه سکوت کرده اند؟

وی ضمن تشکر از سپاه پاسداران و سایر مسوولان در زمینه سقوط پهپاد رژیم صهیونیستی گفت: ما از حمله نظامی دشمن نگران نیستیم اما از آن نگرانیم که پهپادهای فرهنگی دشمنان با استفاده از غفلت و تسامح و ساده اندیشی برخی دستگاههای فرهنگ ساز باند فرود خود را بر بستر فرهنگ جامعه و خانواده های ما بنا کنند که در آن صورت پشیمانی فایده ای نخواهد داشت.

سیام**م.ش**1572
کد N469333

وبگردی