آفتاب
روزنامه السفیر:

روابط تهران - ریاض تاثیر مثبت و سازنده ای در منطقه خواهد داشت

روابط تهران - ریاض تاثیر مثبت و سازنده ای در منطقه خواهد داشت

یک روزنامه لبنانی درباره دیدار اخیر معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران با وزیر خارجه عربستان سعودی نوشت: روابط تهران - ریاض تاثیر مثبت و سازنده ای در منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران شب گذشته با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در جده دیدار کرد. روزنامه السفیر چاپ لبنان در این رابطه نوشت: مبارزه با تروریسم و افراط گرایی محور گفتگوهای ایران و عربستان سعودی بود.

به نوشته این روزنامه، فضای حاکم بر دیدار سعودی - ایرانی بسیار مثبت بود. حمیدرضا دهقانی سرکنسول ایران در جده در این رابطه در گفتگو با السفیر اظهار داشت: نتایج دیدار امیرعبداللهیان و سعود الفیصل در راستای منافع دو کشور و جهان عرب و اسلام خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد باب گفتگوها میان تهران - ریاض بازخواهد ماند. دهقانی اعلام کرد که طرفین حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین را مورد بررسی قرار دادند و بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی و ملت های آن برای مقابله با چالش های فرا روی جهان اسلام تاکید کردند.

دهقانی درباره سفر جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ریاض نیز گفت: این امر مرتبط به آینده است و ان شالله یک امر حتمی خواهد بود. حسین امیر عبداللهیان نیز در گفتگو با رویترز اظهار داشت: نشست با سعود الفیصل در فضای مثبت و بسیار سازنده ای انجام شد.

منابع دیپلماتیک لبنان نیز انجام چنین دیداری را مثبت توصیف و اعلام کردند این امر بر تحولات لبنان نیز تاثیرگذار است و زمینه بازگشت سیاسی واقعی "سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل به بیروت را در آینده ای نزدیک فراهم خواهد کرد و ما تاثیر مثبت این دیدار را در سخنرانی های اعضای جریان المستقبل و حزب الله حس خواهیم کرد.

منابع آگاه دولت لبنان همچنین اعلام کردند در عرصه سیاسی عربستان سعودی و نیز در سطح منطقه تغییرات مثبت و واقعی به وجود آمده است و ما نتایج آن را در منطقه و لبنان حس کرده ایم.

کد N469263

وبگردی