آفتاب

سالک: آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال هستند

سالک: آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال هستند

تهران- ایرنا- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروزی اسلام نزدیک است و انشاء الله این پیروزی را با ظهور حضرت ولی عصر (عج) و نابودی استکبار در بیت المقدس جشن می گیریم، گفت: آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: بی تردید دولت یازدهم در طریق صراط ولایت و شهدای بزرگ بیش از پیش حرکت خواهد کرد.

وی با تبریک پیروزی مردم غزه و نیروهای مقامت در برابر رژیم صهیونیستی افزود: تمام تلاش استکبار و سلطه در آن است که با دین و اسلام به مبارزه بپردازند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به رویکرد استکبار جهانی نسبت به کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمن از ابتدای انقلاب با برنامه هایی همچون جنگ تحمیلی و فتنه های 78 و 88 به مقابله پرداخته که به توفیق نرسیده است.

سالک تصریح کرد: یکی از کارهای دشمن، فتنه انگیزی در کشورمان بود که مردم آنها را با پیروزی پشت سرگذاشتند و تردید نداریم فتنه بزرگتری که در راه است، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند با آن مقابله خواهد شد و اربابان آن ذلیل می شوند.

وی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با موضوعات فرهنگی اشاره کرد و گفت: بارها ایشان نسبت به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی تذکر داده اند که باید اهتمام لازم انجام پذیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:استکبار برای محو و نابودی دین و ولایت کمر بسته اما این نیت پلید را شیطان بزرگ به گور خواهد بود چرا که انقلاب یاران حق و افراد وفاداری دارد.

سالک خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از این تریبون خانه ملت و به نیابت از مردم کشور می گوییم آماده هر امر جهادی هستیم؛ عمارها هنوز هم هستند و امیدواریم در این ادعا آبرو مندانه بیرون آییم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه پیروزی سپاه برای سرنگون کردن پهپادهای اسراییلی را تبریک گفت و افزود: این نماد اقتدار اسلام ناب را نشان می دهد و سرنوشت استکبار و تکفیر نابودی است.

سالک به سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود: از آقای هاشمی رفسنجانی تقاضا می کنم به همان اندازه که درباره زندانیان سیاسی، سانسور، آزادی و انتخاب های قبلی صحبت می کنند درباره مشکلات و مسائل مردم و از جمله درباره اقتصاد مقاومتی نیز گاهی چند جمله افاضه کنند.

وی ادامه داد: اگر ایشان وقایع دوران ریاست خود را فراموش کرده اند، مردم و آگاهان سیاسی قطعا فراموش نکرده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهوری گفت: چرا نسبت به برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی تعلل می کنید در حالی که امروز مشکلات به وجود آمده در این حوزه به حدی است که اعتراض علنی حوزه های علمیه و مراجع را ایجاد کرده است.

سالک افزود: شاهدیم بدون پیوست فرهنگی، راه اندازی، داشتن ضابطه و آیین نامه اینترنتی به روی گوشی های همراه و بدون راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، عمل می شود.

وی اضافه کرد: روسای قوای دیگر نیز می توانند طبق آیین نامه درصورتی که به هر دلیلی رییس جمهور این شورا را تشکیل ندهد به برگزاری آن اقدام کنند و این انتظار می رود که روسای قوای دیگر این کار را انجام دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: مهمترین مساله ما و سایر استان های چهارمحال، اصفهان، خوزستان، یزد و کرمان موضوع آب و زاینده رود دائمی به جای زاینده رود فصلی است.

سالک از وزیر کشور به سبب امنیت کشور و همکاری با سپاه و سایر دستگاههای ذیربط قدردانی کرد.

سیام**7261**1572
کد N469190

وبگردی