آفتاب

نخست‌وزیر اقلیم کردستان: تجربه تلخی با دولت مالکی داشتیم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان: تجربه تلخی با دولت مالکی داشتیم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در سخنانی با بیان این که دولت اقلیم کردستان تجربه "تلخی" با دولت نوری مالکی داشته است، اعلام کرد که کردها از تشکیل دولت عراق در سریع‌ترین زمان ممکن حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، "نیچروان بارزانی"، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: اقلیم کردستان دارای خواسته‌های قانونی خود است و باید سقف زمانی برای تحقق این خواسته‌ها وجود داشته باشد.

وی عنوان داشت: کردها تجربه بسیار تلخی با دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق داشتند و ما امیدوار هستیم که در مرحله آتی این اشتباهات که عراقی‌ها را به این مرحله کشاند، تکرار نشود.

بارزانی گفت: تمام رهبران کرد تصمیم گرفته‌اند تا برای تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن همکاری کنند. کردها دارای خواسته‌های مشخصی هستند که از جمله آن‌ها ماده 140 قانون اساسی، مساله پیشمرگ‌ها، بودجه و نفت است و ما تصمیم گرفتیم تا در مورد تمامی این مسائل با بغداد بحث و گفتگو کنیم. ما می‌دانیم که نمی‌توان تمامی این مسائل را ظرف دو هفته اجرایی کرد، اما کردها تاکید دارند که سقف زمانی برای این خواسته‌ها تعیین شود.

انتهای پیام

کد N469127

وبگردی