آفتاب

اذعان دانفورد به توانایی نيروهای افغان پس از خروج ناتو

اذعان دانفورد به توانایی نيروهای افغان پس از خروج ناتو

ژنرال جوزف دانفورد در اظهاراتی گمانه زنی ها درباره عدم توانايی نيروهای افغان پس از خروج سربازان را نادرست خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افغان نیوز، ژنرال جوزف دانفورد فرمانده نيروهای ایساف ضمن رد گمانه زنی ها درباره عدم توانايی نيروهای امنيتی افغانستان در دفاع از سرزمين خود پس از خروج سربازان خارجی گفت مردم به نيروهای امنيتی افغانستان اطمينان داشته و چنین گمانه زنی هایی غلط و نادرست است.

وی که وظيفه فرماندهی ایساف را در مراسمی در كابل به جان كمپبل دیگر ژنرال آمريكايی واگذار کرد، با اشاره به افزایش توانايی نيروهای امنيتی افغان نسبت به سالهای گذشته افزود كه نظامیان افغان از نظر مردم قابل اطمينان و با اعتبار هستند.

بسم الله محمدی وزير دفاع افغانستان نیز ضمن قدردانی از تلاشهای دانفورد گفت كه كاهش تلفات غيرنظاميان و ايجاد هماهنگی مناسب ميان نيروهای ایساف و افغان ها از قابلیت های این ژنرال آمریکایی بوده و نقش دانفورد در يک سال و نيم گذشته در امر انتقال مسئوليت‌ های امنيتی، تامين امنيت انتخابات، تسريع روند تسليح و تجهيز نيروهای افغان و حفظ تاسيسات نظامی افغانستان برازنده بود.

مارتين دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز که برای شرکت در مراسم انتقال فرماندهی ایساف به كابل سفر کرده است، در گفتگو با خبرنگاران به قابليت و توانايی هر دو ژنرال آمریکایی اشاره کرد.

پیش از این چاک هيگل وزير دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد كه وی و باراک اوباما رئيس جمهوری این کشور به كمپبل اعتماد كامل داشته و در پی همکاری نزدیک با وی در ماههای آتی هستند.

انتقال فرماندهی ایساف در افغانستان درحالیست که این کشور در حال گذار از یک برهه حساس تاريخی و سياسی بوده و فقط چهار ماه ديگر تا پايان ماموريت ایساف در افغانستان باقیمانده است.

کد N468936

وبگردی