آفتاب
رییس کمیسیون فرهنگی مطرح کرد

انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی

انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی از سوی رییس‌جمهور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد سالک در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: عدم تشکیلات جلسات شورای عالی فضای مجازی در حالی است که مشکلات به وجود آمده در این حوزه جدی است و اعتراض علنی حوزه‌های علمیه و مراجع را در پی داشته است.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که بدون پیوست فرهنگی و داشتن ضابطه و آیین‌نامه اینترنتی بر روی گوشی‌های تلفن همراه و بدون راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عمل می‌شود، البته از سایر روسای قوا هم جای گله وجود دارد که آنها هم طبق آیین‌نامه می‌توانند در صورتی که به هر دلیلی رییس‌جمهور این شورا را تشکیل ندهد نسبت به برگزاری جلسات شورا اقدام کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: بی‌تردید دولت یازدهم در طریق صراط ولایت و شهدای بزرگ بیش از پیش حرکت خواهد کرد.

سالک با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین و غزه، تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به آنچه در اطراف کشور ما می‌گذرد تمام تلاش استکبار و سلطه بر این است که با دین و دین‌باوران و اسلام ناب مبارزه سرسختی را که از دیرباز در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شروع کرده‌اند ادامه دهند، ما شاهد جنگ تحمیلی هشت ساله، رشد تروریسم، طالبان، جند‌الاسلام، داعش، اسرائیل و تحریم‌های ظالمانه بودیم که همه اینها برای محو دین و محور حاکمیت دینی یعنی ولایت است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآور شد: به همین دلیل مردم شریف ما فتنه 78 و 88 را پشت سر گذاشتند و تردیدی نداریم با فتنه گسترده‌تری که در راه است همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مقابله خواهد شد و اربابانش ذلیل خواهند گشت.

وی با اشاره به نگرانی‌های مقام معظم رهبری در مسائل دینی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: ایشان بارها در مورد تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و رخنه در فرهنگ سخن گفته‌اند و این نشان می‌دهد ایشان در رابطه با محو دین نگران هستند.

سالک ادامه داد: ما شاهد این هستیم که استکبار جهانی برای محو و نابودی ولایت کمر بسته اما شیطان بزرگ این نیت پلید را به گور خواهد برد زیرا یارانی در صحنه حضور دارند، ما از این تریبون مقدس خانه ملت و به نیابت از مردم اعلام می‌کنیم که آماده هرگونه امر جهادی هستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال هستند، ابراز امیدواری کرد که پیروزی اسلام با سرپرستی حضرت مهدی (عج) و توام با نابودی استکبار در بیت‌المقدس جشن گرفته شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تبریک پیروزی سپاه پاسداران در سرنگونی پهپاد اسرائیلی، خاطرنشان کرد: این نماد اقتدار اسلام ناب است و ما اسرائیل، آمریکا، داعش و تروریسم را که محکوم بین‌المللی هستند نابود شده می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از نطق خود خطاب به هاشمی رفسنجانی، گفت: از شما می‌خواهم دست کم همان اندازه که درباره زندانیان سیاسی سانسور و آزادی سخن می‌گویید درباره مشکلات و مسائل واقعی مردم از جمله اقتصاد مقاومتی نیز گاهی چند جمله‌ای افاضه بفرمایید، اگر شما وقایع دوران ریاست‌جمهوریتان را فراموش کرده‌اند مردم و آگاهان سیاسی آن را فراموش نکرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه مساله اصفهان و استان‌های همجوار آن زاینده‌رود دائمی است نه فصلی، گفت: ما از رییس‌جمهور و وزیر نیرو می‌خواهیم با کار کارشناسی دقیق و استفاده از تجربیات در راستای تامین منابع آب و انتقال آب به فلات مرکزی تدبیر کنند تا نیازمندی‌های آب شرب، کشاورزی و صنعتی به نحو مطلوبی تامین شود.

انتهای پیام

کد N468785

وبگردی