آفتاب

یک مقاله نویس هندی: داعش نیاز به بررسی دقیق دارد

یک مقاله نویس هندی: داعش نیاز به بررسی دقیق دارد

دهلی نو - ایرنا - یک مقاله نویس هندی با اشاره به اینکه داعش توسط سازمان های اطلاعاتی غرب برای مقاصد جغرافیایی راهبردی تشکیل شده، مقاله ای با عنوان ˈنظم نوین به اسلام جدیدی نیاز داردˈ منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، خانم ˈساندیا جینˈ در شماره روز سه شنبه روزنامه ˈپایونیر ˈ نوشت:موفقیت تعجب آور یک گروه متعصب سنی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در اشغال مناطقی در عراق و سوریه از ماه جون سال جاری نیاز به بررسی دقیقی دارد تا بتوانیم دلایل ظهور ناگهانی آن را درک کنیم.

یک سری تحولات به سرعت به وقوع پیوست. اول، شیعیان و سایر مذاهب مورد هدف ترور قرار گرفتند و اماکن مقدس شان تخریب گردید.

دوم، رهبر این سازمان ابوبکر البغدادی خود را خلیفه یک دولت بی شکل اسلامی اعلام نمود.

سوم، عکس های البغدادی درکنار جان مک کین سناتور آریزونا پخش شد. گاردین، رویترز و دیر اشپیگل گزارش می دهند که داعش در صفاوی در اردن توسط مشاورینی از فرانسه و انگلیس به مدت دو سال تحت آموزش بود. آقای مک کین در همین محل با این افراد دیدار کرد.

چهارم، بعداز بریده شدن سر یک خبرنگار آمریکایی به نام جیمز فولی مقامات دولت انگلیس قاتل نامبرده را بعنوان جون شناسایی نمودند.

جون به منطقه تاور هاملیتس انگلیس تعلق دارد که بعد از پذیرفتن دین اسلام به سوریه رفته بود. نیمی از 500 نفر از اتباع انگلیس که در عراق و لبنان می جنگند ساکنین لندن هستند. تاور هاملیتس در منطقه شرق شهر لندن قرار دارد و حدود 35 درصد از جمعیت این منطقه را مسلمانان اکثراً بنگلادشی تبارتشکیل می دهند.

شیخ عبدالکالبانی یک روحانی سعودی از مسجد الحرام در مکه که در سال 2013 توسط دولت انگلیس ممنوع ورودشده بود در سال 2008 بعنوان مهمان شهردار کنونی لطف الرحمان از منطقه شرق لندن بازدید کرد.

ویاچسلاف ماتوزوف کارشناس حوزه خاورشناسی روسیه، ادعا می کند که البغدادی در زمان اسارت خود در یک زندان آمریکایی از 2004 – 2009 با سازمان سیا روابط نزدیکی داشته است.

بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که داعش توسط سازمان های اطلاعاتی غرب برای مقاصد جغرافیایی راهبردی آن تشکیل شده و هدف از ظلم و ستم این سازمان علیه مردم غیرنظامی توجیه نمودن مداخله نظامی آمریکا به بهانه ملاحظات بشر دوستانه می باشد.

به همین دلیل است که بعد از آنکه نیروهای دولت سوریه شورش پشتیبانی شده توسط آمریکا را سرکوب نمودند و ارتش آزاد سوریه و سایر گروه های تروریستی سرنگون شدند، داعش در آوریل 2013 بطور ناگهانی در عراق و سوریه ظهور کرد.

این دو کشور قرار است بر اساس مرز بندی فرقه ای و نژادی بین یک خلافت اسلامی سنی، یک جمهوری عرب شیعه و یک جمهوری کرد تقسیم شوند. این ماجرا با تقسیم فدراسیون یوگسلاوی به کشورهای مستقل صربستان، کراوات، بوسنی، مقدونیه، اسلونی، مونته نگرو و کوزوو شباهت دارد.

جالب توجه است که به داعش توسط وفادارترین متحدین آمریکا از جمله قطر، کویت و عربستان سعودی پول پرداخت می شود و از سوی اردن و ترکیه نیز حمایت می شوند.

ویلیام اینگدال که یک کارشناس جغرافیایی راهبردی می باشد می گوید داعش منطقه نفت خیز عراق موصل را با سرعتی به تصرف خود آورد که در این خصوص شک و تردید ایجاد شد.

وی یادآور می شود که وسایل طبیعی همیشه در پشت اهداف شبکه های جهانی جنایی و طرح های تعویض رژیم قرار دارند و به همین دلیل است که کمک خارجی و تسلیحات به این مناطق سرریز می شود.

در سال 2013 گروهی متعلق به القاعده میادین نفت سوریه را تصرف کرده بود که به نفع منافع فرا ملی و جغرافیایی سیاسی شرکت های غرب بود. در ماه جون سال جاری، نفت عراق (کرد) به اسراییل صادر شد.

تقویت گروه های تروریستی سنی و ایجاد ترس بین شیعیان به نفع منافع غرب می باشد. آمریکا در اخراج نمودن نوری المالکی از دفتر نخست وزیری در بغداد موفق بوده است و ایران هدف نهایی است.

انتقاد غرب از فعالیت های داعش فقط برای افکار عمومی می باشد چرا که هدف اصلی غرب تغییر نیافته و قراردادهای دفاعی یک تجارت بسیار سودمند می باشند.

خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا در ماه جولای 2012 در پاریس در کنفرانس ˈدوستان سوریهˈ شرکت داشت.

در این کنفرانس برای سوریه یک عملیات خونین پشتیبانی شده توسط غرب مورد بررسی قرار گرفت. جالب توجه است که هم فیس بوک و هم توئیتر به داعش اجازه داده است که ازاین پایگاه ها برای تبلیغات خود استفاده کند و جهت جذب نمودن تعداد هرچه بیشتر خارجیان برای مبارزه در سوریه و عراق تصاویر فعالیت های وحشی گری خود را اپلود کند.

در این مفهوم، منابع مربوط به آقای ادوارد اسنودن و سازمان های اطلاعاتی ایران می گویند که البغدادی در واقع عرب نیست بلکه عامل آموزش دیده موساد به نام ˈایلیوت شیمون ˈ می باشد.

نامبرده توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل در انجام فعالیت های جاسوسی و جنگ روانی علیه جوامع عرب و مسلمان آموزش دیده است.

هیچ کشوری نسبت به این داستان ابراز نظر ننموده است. البته این داستان در شبکه های اجتماعی بسیار مشهور شده است. اگر این داستان واقعیت داشته باشد، این بزرگ ترین عملیات جاسوسی بعد از ایلی کوهین خواهد بود که به رغم درخواست های عفو ارائه شده از سوی جامعه جهانی از جمله پاپ ششم در می سال 1965 در دمشق بطور علنی اعدام شد.

اما نمی توان تکذیب نمود که یک نیروی متعصب متشکل از افراد عرب و غیر عرب به منظور انجام عملیات ترس و وحشت علیه شیعیان، مسیحیان بومی و عشایر کوچک غیر مسلمان این منطقه واقعاً تشکیل یافته است.

یک دلیل متحیر کننده ظهور البغدادی مربوط به بازنویسی قرآن برای مشروع اعلام نمودن اهداف افراطی داعش می باشد. فاجعه ایزدی ها نشانگر همین دیدگاه افراطی بوده است.

روایت شده که قرآن در زمان خلیفه سوم عثمان مکتوب شده و شکل نهایی داده شده بود. این کتاب در قرن های بعدی بدون تغییر باقی مانده است چرا که گفته می شود که این پیام الله می باشد که از طریق رسول ایشان ابلاغ شده است.

بر اساس گزارش های رسانه ای، به نقل از شبکه تلویزیونی آفاق العراق، داعش خواهان حذف نمودن آیاتی از قرآن می باشد که همزیستی و خویشتن داری بین پیروان ادیان مختلف را تشویق می کنند. این آیات شامل آیات سوره الکافرون می باشد که می گوید ˈلکم دینکم و ولی دینˈ. معتدل ها همیشه این آیت را بعنوان سند ارائه می کنند که اسلام نمی خواهد دیگران را بوسیله زور وادار به پذیرفتن دین کند.

امام محمد وهبی گلیر که از سمت امام دیانت در وزارت امور دینی ترکیه بازنشسته شد می گوید که این آیت نسبت به کسانی که دین اسلام را نمی پذیرند روش مناسبی اتخاذ می کند. قرآن می گوید هر کسی که کلمه شهادتین را بر زبان خود جاری کند مسلمان است.

اما داعش این واقعیت را نمی پذیرد. امام گلیر تاکید می کند، حضرت محمد (ص) فرمود: مسلمانان، مسلمانان را نمی کشند، هیچ کس را نکشید. اما داعش هر کسی را که در سرراه آن آمده کشته است. آنان مسلمان نیستند. آنان انسان نیستند.

وی از جوانان ترکیه خواسته که از داعش و تبلیغ آن راجع به جهاد دوری بجویند. وی تاکید می کند که نمی توان در قرآن تحریف کرد چرا که با جابجا کردن حتی یک نقطه معنی عبارت کاملاً عوض می شود.

بدیهی است که بازنویسی قرآن یک طرح غرب می باشد که با بازنویسی انجیل در قرن های بعد از نیسیا شباهت دارد. داعش اسلام را به سوی یک جنگ داخلی غیرقابل یقین سوق داده است. این جنگ داخلی فتنه ای می باشد که اسلام آن را از زمان ارتحال حضرت رسول (ص) تاکنون هیچ وقت مشاهده نکرده است.

عجیب است که این در سرزمین سوریه و عراق بود که اختلافات بین شیعه و سنی تحکیم یافت اما اگر اسلام بخواهد این سلطه گران وحشی را شکست دهد باید در همین سرزمین برای ایجاد اتحاد اسلامی سعی کند. اسلام امروز با چالش حیاتی روبرو است اما جهان غیر غربی و غیرمسلمان نیز دارای منافع در نتیجه این چالش می باشد.

آساق * 5 * 1519 *
کد N468352

وبگردی