آفتاب

یک فعال دانشجویی:دولت با نمایندگان مردم همکاری حداکثری داشته است

یک فعال دانشجویی:دولت با نمایندگان مردم همکاری حداکثری داشته است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: مجلس در قبال دولت جدید طی یک سال گذشته ناملایماتی داشته است اما در عوض دولت همکاری خوبی با نمایندگان مردم داشته‌اند.

سامان روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رابطه دولت با مجلس و قوه قضاییه طی یک سال گذشته خوب و کارآمد بوده است، خاطرمان هست که دولت قبل با دو قوه دیگر چه مسائل و حاشیه‌هایی داشتند که حتی به سطح ملت نیز کشیده می‌شد.

وی در ادامه گفت: با وجود رابطه تعاملی رییس مجلس با دولت، مجلس تا حدودی ناملایماتی داشته است، ولی در کل روابط بین قوا به نسبت قبل بهتر شده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی، تصریح کرد: در نظر مردم ضعف دولت در حوزه‌های اقتصادی بوده است و دلیل این مساله بر‌می‌گردد به روند کاری اقتصاد که هنوز به بدنه مردم نرسیده است، اما کارشناسان و نخبگان کشور می‌دانند که عملکرد دولت در این حوزه مثبت بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌که مردم و مسئولان نسبت به عملکرد مثبت دولت در حوزه سلامت اتفاق‌نظر دارند، تصریح کرد: تمام طرح‌های بهداشت و سلامت وزارت بهداشت مورد استقبال مردم و نخبگان بوده است. در حوزه فرهنگی هم با این‌که برخی علما انتقاداتی نسبت به آقای جنتی دارند، اما چون فضای تنفسی هشت سال گذشته برای مردم و هنرمندان بستر بوده الان از کارهای وزیر فرهنگ و ارشاد راضی هستند.

روحانی با تاکید بر اثر سیاست خارجی دولت و خروج ایران از انزوای بین‌المللی، افزود: آقای ظریف نه تنها سکاندار خوبی برای سیاست خارجی ایران هستند، بلکه به تشخیص شورای عالی امنیت ملی مذاکره‌کننده خوبی نیز برای مسائل هسته‌ای کشور هستند. از آنجایی که اراده‌هایی برای گفت‌وگو و مذاکره وجود داشت. این دولت توانست با سیاست‌های خود ایران را از انزوای بین‌المللی خارج کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تفاوت فضای جامعه دانشجویی در این دولت به نسبت گذشته، اظهار عقیده کرد: در هشت سال گذشته فضای دانشگاه‌ها آنقدر بسته و امنیتی بود که دانشجویان ولایتمدار هم جرات ابراز عقیده نداشتند، اما وزارت علوم با اقدامات درست و مثبت و با باز گذاشتن فضای تنفسی در دانشگاه همچنین بازگشت افراد محروم از حضور در این فضا کمک بسیاری به جامعه دانشگاهی کرد.

وی افزود: یکی از عملکردهای مثبت آقای فرجی‌دانا به جا گذاشتن مدیریت عقلانی محور در دانشگاه بوده است.

انتهای پیام

کد N468155

وبگردی