آفتاب

اشغال‌کنندگان فرودگاه لیبی: افراط‌گرا نیستیم

اشغال‌کنندگان فرودگاه لیبی: افراط‌گرا نیستیم

گروهی از شبه‌نظامیان لیبیایی اعلام کردند که حامی انتقال قدرت دموکراتیک در این کشور هستند اما در عین حال مشروعیت پارلمان جدید این کشور را به چالش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه شبه‌نظامی موسوم به "فجر لیبی" که فرودگاه طرابلس را از دست ملی‌گرایان "زنتان" خارج ساختند در بیانیه‌ای تصریح کردند به قانون اساسی و انتقال قدرت صلح‌آمیز در لیبی احترام می‌گذارند.

با این حال ائتلاف اسلامگرای فجر لیبی عامل تشکیل جلسه کنگره سراسری ملی لیبی بوده که روز دوشنبه یک فرد حامی اسلام‌گرایان را به منظور تشکیل دولتی رقیب برای پارلمان منتخب که در شهر "توبروک" نشست برگزار می‌کنند معرفی کرد.

گروه فجر لیبی در بیانیه خود پارلمان این کشور را که در 25 ژوئن برگزیده شد متهم به نقض قانون اساسی از طریق تقاضا برای مداخله خارجی در لیبی به‌منظور حل و فصل بحران در این کشور کرد.

این ائتلاف اسلام‌گرا همچنین درخواست گروه اسلام‌گرای دیگری در شهر بنغازی به نام "انصار الشریعه" را برای پیوستن به این گروه رد کرد.

گروه "انصار الشریعه" روز دوشنبه از ائتلاف فجر لیبی خواسته بود اعلام کند که مبارزه‌اش برای شریعت و نه مشروعیت دموکراتیک است و جهان باید تحت این پرچم متحد شود تا نیروهای خیر را علیه نیروهای شیطانی تقویت کند.

با این حال فجر لیبی مخالفت خود با تروریسم و افراط‌گری را اعلام کرده و تاکید کرده که به یک سازمان تروریستی تعلق ندارد. این گروه در بیانیه خود گفت: دست دوستی به سوی هر کسی که می‌خواهد لیبی را بازسازی کرده و به دموکراسی و مشروعیت قانون اساسی احترام بگذارد، دراز می‌کند.

گروه فجر لیبی خاطرنشان ساخت که می‌تواند به نیروهای امنیتی برای برقراری مجدد نظم و قانون در طرابلس کمک کرده و امنیت تبعه‌های خارجی را در پایتخت لیبی تضمین کند.

انتهای پیام

کد N468057

وبگردی