آفتاب

اعلام حمایت قاطع آمریکا از آتش بس در غزه

اعلام حمایت قاطع آمریکا از آتش بس در غزه

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه حمایت کامل خود را از آتش بس بلند مدت در غزه میان جنبش مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، ˈجن ساکیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما بطور کامل و قاطع از آتش بس اعلام شده در غزه حمایت می کنیم.

وی افزود: جان کر ی وزیر خارجه آمریکا تا ساعاتی دیگر در این باره بیانیه خواهد داد.

به عقیده ناظران، این آتش بس یک شکست سنگین برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود زیرا نه تنها به اهداف خود از آغاز این جنگ نرسید، بلکه ناچار شد به محاصره چندین ساله نوار غزه پایان دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ روز سه شنبه اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی در باره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم 7 هفته ای ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

حماس از این توافق به عنوان یک پیروزی برای مقاومت فلسطین، تجلیل و ستایش کرد.

وزارت امور خارجه مصر نیز در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: ˈبرای حفاظت از جان بیگناهان و پایان دادن به خونریزی ها، دو طرف فلسطینی و اسراییلی بر اساس طرح پیشنهادی مصر در سال 2014 و توافق صورت گرفته در قاهره در سال 2012 میلادی اقدام به پذیرش آتش بس کردند.ˈ

بر اساس این بیانیه، با برقراری آتش بس که بصورت نامحدود و دائمی خواهد بود، گذرگاههای میان غزه و سرزمین های اشغالی برای ورود کمک های بشردوستانه و مصالح مود نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، بازگشایی می شود.

در تهاجم نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، بیش از 2هزار فلسطینی شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند و در مقابل رزمندگان مقاومت فلسطین نیز صدها نظامی صهیونیستی را به هلاکت رساندند.

رسانام**1078**1551
کد N467963

وبگردی