آفتاب

ساختار امداد و نجات در مواقع بروز حوادث نظام مند می شود

ساختار امداد و نجات در مواقع بروز حوادث نظام مند می شود

تهران- ایرنا - رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بحران در کشور و ساختار امداد و نجات در مواقع بروز حوادث نظام مند می شود.

«امیر خجسته» عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشکر از سرعت عمل و هماهنگی سازمان امداد و نجات هلال احمر در امدادرسانی به زلزله زدگان استان ایلام، افزود: وقوع بحران و حوادث در کشور امری اجتناب ناپذیر بوده و لازم است تا تدابیری اتخاذ شود که کشور در بالاترین توان آمادگی جهت مقابله با این شرایط باشد.

وی ادامه داد: آنچه در جریان زلزله استان ایلام مشاهده شد هماهنگی مناسب میان دستگاه ها و عملکرد قابل قبول سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور بود که لازم است این هماهنگی و فرماندهی نظام مند شود.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدابیر این کمیسیون در ارتباط با مدیریت بحران کشور گفت: به جهت اهمیت موضوع تصمیم بر این شد تا کمیته ای به نام کمیته بحران و امداد و نجات کشور با مدیریت «عباس زارع زاده» نماینده مردم یزد در مجلس تشکیل و موارد به دقت دنبال شود.

خجسته اظهارکرد: در همین راستا طرحی نیز توسط مشاورین کمیسیون در حوزه مدیریت سوانح تهیه شده است که پس از بررسی های اولیه جهت طی مراحل قانونی تقدیم صحن علنی مجلس خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در ابتدای این جلسه لایحه الحاقی موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین آخرین وضعیت بافت های فرسوده شهری در تهران با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت.

سیام*9254**1449
کد N467887

وبگردی