آفتاب
ظریف در دیدار با بارزانی در اربیل:

مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید همه جانبه باشد

مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید همه جانبه باشد

اربیل – ایرنا – محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق گفت: مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید به شکل همه جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای مسوولیت خود را در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ظریف در این دیدار که امروز (سه شنبه) به محض ورود به شهر اربیل انجام شد، افزود: حمایت گروه های فعال سیاسی عراق برای تشکیل کابینه در راستای تقویت ثبات این کشور و تامین کننده منویات مرجعیت عالی و منافع ملی عراق می باشد.

ظریف همچنین آینده نگری مسوولین مختلف عراق در تقویت وحدت و انسجام ملی و حل فصل اختلاف نظرات احتمالی در چارچوب قانون اساسی این کشور را ضروری توصیف کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فراگیر بودن تهدید گروه تروریستی داعش برای تمامی مذاهب و قومیت های عراقی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید به شکل همه جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه ای و فرامنطقه ای مسوولیت خود را درخصوص رفع این نگرانی و تهدید مشترک به بهترین نحو ایفا کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین در این دیدار آمادگی کشورمان را برای توسعه و تعمیق بیشتر همکاری ها با استفاده از فرصت های موجود با عراق و اقلیم کردستان اعلام کرد.

سیام(3)**9173**ن.س**1449
کد N467411

وبگردی