آفتاب

مروری بر آخرین تحولات غزه

مروری بر آخرین تحولات غزه

تهران - ایرنا - اسارت هفت هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و آوارگی بیش از یک چهارم مردم نوار غزه بر اثر تهاجم ددمنشانه نیروهای اشغالگر قدس از مهم ترین اخبار نوار غزه به شمار می آید.

*هفت هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند

وزارت امور اسرای فلسطین، اعلام کرد که شمار اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اخیرا افزایش چشمگیری داشته و شمار آنان به هفت هزار اسیر رسیده است.

بنا بر این گزارش، در هفته های اخیر به ویژه پس از ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیست، دستگیری و بازداشت فلسطینی ها بسیار گسترده تر شده و هر روز ما شاهد بازداشت شماری از جوانان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست هستیم.



*سازمان ملل: بیش از یک چهارم مردم غزه آواره اند

دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که بر اثر تهاجم نیروهای صهیونیستی به خاک غزه، بیش از یک چهارم مردم این منطقه خانه کاشانه خود را از دست داده و آواره شده اند.



*مقام صهیونیست: قدرت مقاومت فلسطین بسیار افزایش یافته است

یک منبع امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که پیشرفت مقاومت فلسطین، یک غافلگیری پیش بینی نشده است و قدرت آن قابل مقایسه با سال 2008میلادی نیست.

بنا به اظهارات این منبع، گروه های فلسطینی دارای ارتشی مسلح به معنای واقعی هستند و می تواند در مقابل ورود دشمن به غزه از این سرزمین دفاع کند.



*شمار شهدای نوار غزه به دو هزار و 135 نفر رسید

شمار شهدای تجاوز رژیم صهیوینستی به نوار غزه با به شهادت رسیدن دو فلسطینی دیگر به دو هزار و 135 نفر رسید.



*هشدار مقاومت به رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه

گروهای مقاومت فلسطینی در بیانیه هایی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی پس از ضربات و خساراتی که از نیروهای مقاومت فلسطین متحمل شد، دیگر بار جرات نخواهد کرد وارد غزه شود.



*شهادت خبرنگار شبکه تلویزیونی الاقصی در غزه

خبرنگار شبکه تلویزیونی الاقصی فلسطین در اثر شدت جراحات ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به شهر غزه به شهادت رسید.



*آرامش در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی

منابع خبری لبنانی اعلام کردند که با سپری شدن یک شب ناآرام در مرزهای جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی از صبح امروز(سه شنبه) آرامش به منطقه بازگشته و گشتی های ارتش لبنان و صلح بانان سازمان ملل (یونیفیل) در طول مرز اوضاع را تحت کنترل دارند.



*اذعان رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به شکست از مقاومت

رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به نداشتن راه حل جایگزین برای گزینه نظامی در غزه، تلویحا به ناتوانی از شکست دادن مقاومت فلسطین از طریق حمله نظامی اعتراف کرد.



*تشتت در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه بالا گرفت

در پی اختلاف های گسترده میان اعضای کابینه رژیم صهیونیستی، شماری از وزرای این کابینه بشدت از ژنرال ˈبنی گانتسˈ رییس ستاد مشترک ارتش این رژیم ، به سبب تلاشش برای پایان دادن به جنگ غزه انتقاد کردند.



*رژیم صهیونیستی 271 مسجد را در نوار غزه هدف قرار داده است

وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از زمان تجاوز نظامی اخیر خود به نوا ر غزه تاکنون 271 مسجد را هدف قرار داده است.



*خودسانسوری مطبوعات آلمان در بازتاب انتقادها از جنایات رژیم صهیونیستی

درحالی که انتظار می رفت انتقادات بی سابقه یک مقام ارشد دولت آلمان از جنایات رژیم صهیونیستی و اثرات آن بر وضع مردم بی دفاع شهر غزه، در رسانه های آلمان انعکاس گسترده ای بیابد، موضوع به دلیل خودسانسوری نهادینه شده درحوزه اطلاع رسانی این کشور بازتاب نداشت.

خاورم**7074**1275
کد N467298

وبگردی