آفتاب

پهپاد جدید چین در رزمایش ضد تروریستی سازمان شانگهای آزمایش شد

پهپاد جدید چین در رزمایش ضد تروریستی سازمان شانگهای آزمایش شد

پکن - ایرنا - نیروی هوایی چین اعلام کرد پهپاد جدیدی را در رزمایش ضد تروریستی مشترک سازمان همکاری شانگهای بکار گرفته که از قابلیت های بالای جاسوسی و حمله برخوردار است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ˈشن جین کهˈ سخنگوی نیروی هوایی چین روز سه شنبه در شهر ˈجو ژی ههˈ منطقه خودمختار مغولستان داخلی، گفت که نیروی هوایی این کشور در رزمایش مشترک ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای مدل جدیدی از پهپاد ساخت این کشور را مورد استفاده قرار داده و پس از انجام عملیات جاسوسی بر ضد دشمن فرضی، یک فروند موشک نیز به سوی آن شلیک کرده است.

رادیو بین المللی چین به نقل از این سخنگوی نظامی گفت که این مدل جدید پهپاد پس از تجهیز در ارتش، می تواند ماموریت هایی مانند رصد، جاسوسی و حمله به اهداف را بر عهده گیرد و نقش مهمی در مبارزه بر علیه تروریست ها ایفا کند.

چین اعلام کرد در این رزمایش به جز پهپاد یادشده، 70 فروند هواپیمای نظامی دیگر چینی از جمله هواپیماهای آواکس و جنگنده های دیگر را بکار گرفته است.

این رزمایش تحت عنوان ˈماموریت صلح ـ 2014ˈ با حضور نیروهای نظامی چند کشور عضو سازمان همکاری شانگهای روز یکشنبه آغاز شده و روز شنبه آینده در منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین ادامه دارد.

در این رزمایش مشترک بیش از هفت هزار نظامی برخی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله چین، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان شرکت دارند.

سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان عضو ناظر این سازمان هستند.

رزمایش مبارزه با تروریسم سازمان شانگهای سال گذشته با مشارکت چین و روسیه برگزار شد.

آساق**1611
کد N467263

وبگردی