آفتاب
بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع

بروجردی:ایران در تجهیزات دفاعی به نقطه مطلوب نزدیک می‌شود

بروجردی:ایران در تجهیزات دفاعی به نقطه مطلوب نزدیک می‌شود

گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه جلوه خود باوری و مدیریت جهادی از آخرین دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه های موشکی، هوایی ، هوافضا ، دریایی ، جنگ افزار، مهمات ، الکترونیک ، اپتیک ، علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی بازدید و با این دستاوردها آشنا شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حاشیه بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه علاءالدین بروجردی ، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ،در گفت و گو با خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به آیه شریفه " واعدوالهم ماستطعتم من قوه " گفت : انصافا این راهبرد قرآنی به بهترین شکل توسط نیروهای مسلح و وزارت دفاع و همه کسانی که در این عرصه تلاش کرده‌اند ، محقق شده است.

وی با بیان این‌که راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاعی است، افزود : امروز کشور ما با داشتن پیشرفته ترین تسلیحات نظامی چشم طمع به هیچ کشوری ندارد و سیاست خود را بر مبنای صلح و دوستی استوار کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در ردیف کشورهای کاملا پیشرفته در عرصه نظامی قرار دارد و اقدامات انجام شده در این عرصه با مطالعات دقیق علمی و به روز است و البته این انتظار از ملتی است که پیامبر اکرم ( ص ) درباره آن فرموده است : " اگر دانش در کرات دیگر باشد ، افرادی از این ملت به آن دست خواهند یافت ".

بروجردی با اشاره به مشاهدات خود از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع ، تصریح کرد :جلوه عملیاتی این دستاوردهای دفاعی را می توان در رزمایش های نیروهای مسلح ، به خوبی مشاهده کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص این که صنعت دفاعی کشور تا چه اندازه می تواند پاسخگوی تهدیدات باشد، گفت : ما در تجهیزات دفاعی فاصله طولانی از دوران جنگ تحمیلی که در حداقل ها دچار مشکل بودیم ، پیدا کرده‌ایم که نمونه اش همین پهپاد رژیم صهیونیستی بود که توسط سیستم راداری ، کشف و سیستم پدافندی ما موفق به انهدام آن شد، این نمونه بارز موفقیت است و هر روز با توجه به پیشرفت هایی که صورت می گیرد ، جمهوری اسلامی ایران به آن نقطه مطلوب نزدیک تر می شود .

علاء الدین بروجردی در پایان تاکید کرد : وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی آن است که حداکثر حمایت را در این ارتباط انجام دهیم و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حساسیت این کار را دنبال می کند.

انتهای پیام

کد N467249

وبگردی