آفتاب

تجلیل از جراح ایرانی در استانبول

تجلیل از جراح ایرانی در استانبول

آنکارا – ایرنا – کنسولگری هلند در استانبول طی مراسمی از جراح مغز و اعصاب ایرانی که با عمل جراحی حساس، زمینه بازگشت به زندگی یک شهروند ترک تبار هلندی را فراهم کرده، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، خانم ˈفوندا مژدهˈ نویسنده و هنرمند شناخته شده در عرصه تئاتر هلند که در کودکی همراه خانواده اش به هلند مهاجرت کرده است، در سال 2007 که برای دیدن خانواده و اقوام خود به استانبول مسافرت کرده بود، در یک سانحه رانندگی دچار صدمات نخاعی شد.

نامبرده بعد از انتقال به بیمارستان توسط دکتر ساسانی جراح مغز و اعصاب ایرانی با روش ابدایی ویژه وی تحت عمل جراحی قرارگرفت.

خانم مژده ادامه معالجات خود را در هلند پی گرفت. به روایت خانم مژده دکتر های معالج در هلند، عمل جراحی دکتر ایرانی را بسیار خوب و بهترین کار ممکن در زمان خودش ارزیابی کرده اند.اکنون پس از گذشت هفت سال از آن ماجرا خانم مژده که سلامت نسبی خود را به دست آورده با سه چرخه که پدالهای آن با دستان ایشان به حرکت درمی آید، مسیر 4000 کیلومتری آمستردام تا استانبول را پیموده و از طریق مرز کاپی کوله وارد ترکیه شد.

هیات دوچرخه سواری ترکیه با برگزاری مراسمی که همراه با رکابی زنی دوچرخه سواری های ترک در مسیر ورودی ایشان از ورود شان تجلیل بعمل آوردند. خط پایان مراسم رکاب زنی خانم فوندا مژده ، محل کنسولگری هلند بود که درروز گذشته با حضور سرکنسول و اعضا کنسولگری هلند گرامی داشته شد.

در این مراسم که با استقبال گسترده شبکه های اجتماعی استانبول روبه رو شد ، کنسول هلند از عزم و اراده این خانم تجلیل کرد و گفت: خانم مژده در همه این تلاش ها مدیون دکتر مهدی ساسانی است که باید از ایشان قدردانی شود.

او تاکید کرد همواره از هوش سرشار ایرانیان در عرصه های مختلف متاثر شده است.

خانم مژده نیز با تشکر و قدردانی از این دکتر ایرانی گفت: با این عمل جراحی، وی از فلج شدن کامل رهایی یافت و در واقع موجب بازگشت به زندگی او شده است.

خرداد ماه گذشته جشنواره ای با عنوان ˈنام آواران ایرانی فرامرزˈ با هدف تجلیل و بزرگداشت ایرانیانی که با کارآمدی، خلاقیت، هنر و تخصص خود به دور از میهن اسلامی در زمره افتخارات ایران قرار می گیرند، برای نخستین بار در استانبول برگزار شد.

در این جشنواره ، از شماری از ایرانیان مقیم ترکیه از جمله دکترساسانی نیز تجلیل شده بود.

در این جشنواره که توسط وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد لوح سپاسی به پزشک جراح و متخصص مغز و اعصاب ˈمهدی ساسانی ˈ که پس از 30 سال تلاش پرثمر در ترکیه ،به عنوان عضو انجمن مغز و اعصاب ایران ، ترکیه ، اروپا و آمریکا روش جدیدی را در جراحی ستون فقرات به ثبت جهانی رساند، اهدا شد.

خاورم/2011**1566
کد N467067

وبگردی