آفتاب

رئیس پارلمان لبنان: هر روز بحران انتخاب رئیس‌جمهور پیچیده‌تر می‌شود

رئیس پارلمان لبنان: هر روز بحران انتخاب رئیس‌جمهور پیچیده‌تر می‌شود

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی با بیان این که هر روز که می‌گذرد، انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور پیچیده‌تر می‌شود،‌ اعلام کرد که حملات آمریکا و همپیمانان آن به پایگاه‌های داعش در سوریه به این معناست که باید برخی رویای تقسیم این کشور را رها کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "نبیه بری"، رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" گفت: به طول انجامیدن خلأ ریاست‌جمهوری در لبنان شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و هر روزی که می‌گذرد، دست‌یابی به راه‌حلی برای این بحران دشوارتر می‌شود.

وی تصریح کرد: من اولین کسی بودم که با صراحت به "میشل عون"، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان تاکید کردم که گفتگو با "سعد الحریری"، نخست‌وزیر سابق لبنان به نتیجه‌ای نمی‌انجامد و وی نیز این مساله را پذیرفت.

وی با تاکید بر لزوم تحکیم جبهه‌های حفاظتی از لبنان در مقابل بحران‌هایی که به منطقه ضربه می‌زند، گفت: مبارزه با داعش با تقویت جبهه داخلی و برقراری ارتباط میان گروه‌های لبنانی صورت می‌گیرد، چرا که داعش خطری است که همگان را تهدید می‌کند.

بری گفت: در گذشته شاید مقاومت مورد اعتراض کسانی قرار داشت که اعتقاد داشتند می‌توان از طریق راهکارهای دیپلماتیک و فشارهای بین‌المللی با خطرات نشأت گرفته از سوی اسرائیل مبارزه کرد، در مقابل؛ یک گروه دیگر نیز وجود داشت که خود را از سوی اسرائیل در آماج تهدیدها می‌دید و معتقد بود که راه‌حل در مقابله با اسرائیل نهفته است و این همان کاری بود که ما کردیم. اما امروز این دو طرف خود را از سوی داعش در معرض تهدیدها می‌بینند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین اعلام کرد که حملات آمریکا یا هر همپیمان بین‌المللی و منطقه‌ای به پایگاه‌های داعش در سوریه به این معنا است که مرزها مجددا دارای اعتبار شده‌اند و باید برخی رویای تقسیم این کشور را کنار بگذارند.

انتهای پیام

کد N466556

وبگردی