آفتاب

پناهجویان ساکن اردوگاه ها از دولت استرالیا شکایت کردند

پناهجویان ساکن اردوگاه ها از دولت استرالیا شکایت کردند

تهران-ایرنا- شماری از پناهجویان در استرالیا با طرح دعوی علیه دولت این کشور خواستار دریافت غرامت به دلیل آسیب های وارده به آنان طی بازداشت در اردوگاههای مهاجران شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از سیدنی، کانون وکلای استرالیا اعلام کرد درپی شکایت شماری از پناهجویان ازجمله یک دختربچه شش ساله، دولت استرالیا به ناکامی در ارائه مراقبت های پزشکی مناسب در اردوگاههای پناهجویان متهم شده است. این پناهجویان همچنین به دلیل آسیب ها و جراحت های وارده درطول اقامتشان دراین اردوگاهها و یا تشدید جراحت هایشان، خواستار دریافت غرامت و مراقبت های پزشکی ویژه از سوی دولت شده اند.

ˈژاکوب وارگسهˈ مدیر این کانون طی بیانیه ای اعلام کرد سلامت شمارزیادی از پناهجویان به دلیل بازداشت دراین اردوگاهها به شدت درمعرض خطر قرار گرفته است.

وی می گوید شواهد حاکی ازاین است که سطح مراقبت های پزشکی و دسترسی به مراقبت ویژه دراین مراکز بسیار پایین تر از سطح استاندارد است و پزشکان اذعان کرده اند که مراقبت های پزشکی دراین اردوگاهها مطابق با استانداردهای جامعه استرالیا نیست.

طبق سیاست های شدید مهاجرتی استرالیا، هزاران نفر از پناهجویان ظرف چند سال اخیردر اردوگاه های واقع در جزیره ˈکریسمسˈ این کشور در اقیانوس هند بسر برده اند و طبق آمار مهاجرتی هم اکنون 759 مرد، 97 زن و 148 کودک دراین اردوگاهها دربازداشت هستند.

طبق شواهد کانون وکلای استرالیا، یکی از این پناهجویان که یک دختر شش ساله بوده و نامش ذکر نشده است براثر نگاهداری دراین اردوگاه ها با مشکلاتی نظیر عفونت دندان و آلرژی مواجه شده و به دلیل درمان ناکافی اخیرا دچار افسردگی و مشکلات روحی نیز شده است.

این درحالی است که با تشدید سیاست های مهاجرتی دولت استرالیا از ماه ژوییه (تیر) سال 2013 میلادی، پناهجویانی که از راه دریا و به طور غیرقانونی وارد این کشور می شوند به اردوگاههایی واقع در جزیره ˈمانوسˈ در ˈپاپوا گینه نوˈ و ˈنائوراˈ دراقیانوس آرام منتقل می شوند.

باوجود انتقادهای شدید از سیاست های اخیر مهاجرتی استرالیا علیه پناهجویان، ˈاسکات موریسون ˈ وزیر مهاجرت این کشور با دفاع از سیاست های سخت مهاجرتی کشورش ازجمله دربازداشت نگاهداشتن کودکان دراردوگاهها گفته است این اقدام ها موجب شده تا پناهجویان زیادی از کشورهای آسیایی از عزیمت به استرالیا منصرف شوند.

آساق * 5 *1450 *1446
کد N466225

وبگردی