آفتاب
سردار دهقان:

شهیدان رجایی و باهنر اسوه های مدیریت و کار جهادی هستند

شهیدان رجایی و باهنر اسوه های مدیریت و کار جهادی هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه های مدیریت و کار جهادی یاد کرد که در دوران کوتاه خدمت و شرایط سخت حاکم بر آن روزها، خدمات ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌مناسبت روز صنعت دفاعی و هفته دولت، جشنواره مالک اشتر وزارت دفاع با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جشنواره سردار دهقان  طی سخنانی با گرامی داشت روز صنعت دفاعی و  هفته دولت و پاسداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر از این شهیدان والامقام به عنوان اسوه های مدیریت و کار جهادی یاد کرد که در دوران کوتاه خدمت و شرایط سخت حاکم بر آن روزها، خدمات ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته اند.

سردار دهقان از روز صنعت دفاعی به عنوان روزی مهم و مسئولیت آفرین یاد کرد و افزود: لطف و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به صنعت دفاعی، حس مسئولیت و تلاش مضاعفی را در میان تلاشگران این صنعت  تقویت می کند که همواره در جهت اجرای صحیح ماموریت های محوله  و پشتیبانی موثر از  نیروهای مسلح قدم های استوار و محکمی بردارند.

وزیر دفاع تصریح کرد : یک جامعه، فرد و سازمان در انجام ماموریت ها و وظایف مربوط، دارای یک سری ویژگی های خاص می باشد که آن را  از سایرین متمایز  می کند. این ویژگی ها  منعکس کننده آن مجموعه ها  یا فرد  است و به میزانی که این هویت یا ویژگی خاص یک سازمان، برای اعضا آن مشخص تر باشد، سازمان مربوط، مسیر پیشرفت و ترقی را بهتر و سریع تر طی خواهد کرد.

سردار دهقان در ادامه به نقش و جایگاه مهم محرک ها در حرکت سازمان به سمت اهداف اصلی خود تاکید کرد و گفت: عوامل محرک آفرین و مهم سازمانی باید در ذات یک سیستم به طور کامل نهادینه شود تا بسیاری از فعالیت ها و اقدامات، از حالت شکلی شدن و رفع تکلیف خارج شود.

وزیر دفاع افزود : وزارت دفاع نیز در انجام ماموریت ها و وظایف خود باید به صورت ذاتی، رو به جلو و  به سمت اهداف خود حرکت کند که این مهم با شناسایی چشم اندازها و برنامه ریزی های دقیق و سازمان یافته محقق خواهد شد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه رشد و تعالی سازمانی باید به عنوان امری ذاتی در سازمان ها نهادینه شود، خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این هدف، اراده عظیمی در مجموعه سازمان شکل می گیرد که راه های رسیدن به اهداف را هموارتر و جنبه های صوری و ظاهری را تبدیل به عامل متمایز کننده می نماید.

وزیر دفاع در پایان از مدیران وزارت دفاع در بخش های گوناگون که در انجام وظایف و اهداف سازمانی، با نگاه عمیق و دید باز، تمام تلاش خود را در جهت اعتلای توان دفاعی نیروهای مسلح و کمک به برنامه های توسعه ای جمهوری اسلامی ایران به کار می گیرند تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، جشنواره مالک اشتر با هدف رصد، پایش و بررسی عملکرد وزارت دفاع و تلاش برای شتاب دادن به حرکت سازمان های وزارت دفاع  برگزار می شود. توسعه شایسته سالاری و معرفی و تقدیر از  سازمان ها و مدیران موفق وزارت دفاع  از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

کد N466199

وبگردی