آفتاب

عربستان از انهدام یک هسته تروریستی خبر داد

عربستان از انهدام یک هسته تروریستی خبر داد

تسنیم نوشت:

عربستان سعودی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یک هسته تروریستی را در شمال شهر ریاض متلاشی و شماری را بازداشت کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایلاف، نیروهای ویژه عربستان عملیاتی ناگهانی و غیرمنتظره را در شهرک تمیر در شمال شهر ریاض پایتخت عربستان اجرا کردند.
برخی منابع نزدیک به عملیات به ایلاف گفتند: در این حمله شماری از افراد که در حمایت از فعالیت های تروریستی دست داشتند، بازداشت شدند.
درحالی که منابع زیادی اعلام کردند که هدف ویژه عملیات تلاش برای بازداشت فردی به نام حمد الریس بود، برخی منابع به ایلاف گفتند که عملیات فراتر از این موضوع بوده است و الریس زمان عملیات در محل حضور نداشته و دستگیر نشده است.
شهرک تمیر در ماههای اخیر از اهمیت روز افزونی برخوردار شده است؛ بویژه که اخبار منتشر شده حاکی است 40 جوان سعودی این شهرک زیر پرچم گروه داعش می جنگند و برخی نوارهای ویدئویی از آنها منتشر شده است که هم سن و سالان خود را به پیوستن به داعش تشویق می کنند.
حمد الریس 70 ساله یکی از مشوقان جوانان سعودی برای پیوستن به گروههای مسلح در خارج از عربستان است که او از آنها به "گروههای جهادی" یاد می کند.
شهرک تمیر در 140 کیلومتری شمال ریاض با جمعیت 10 هزار نفر قرار دارد.

5252

کد N466110

وبگردی