آفتاب

طاهر القدری ضرب‌الاجل 48 ساعته به دولت پاکستان داد

طاهر القدری ضرب‌الاجل 48 ساعته به دولت پاکستان داد

یکی از رهبران مخالف دولت پاکستان در راهپیمایی اعتراضی در مقابل پارلمان این کشور ضرب‌الاجل 48 ساعته به نخست‌وزیر داد تا از سمت خود کناره‌گیری کند و گفت: تا پای جان برای احقاق چنین خواسته‌ای ایستاده‌ام.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طاهر القدری یک کفن سفید را در جریان راهپیمایی اعتراضی‌اش در مقابل پارلمان در اسلام آباد نشان داد و در سخنرانی خود به ضرب‌الاجل 48 ساعته برای نواز شریف اشاره کرده و گفت: نواز شریف باید در این مدت از سمتش استعفا دهد؛ درخواستی که نخست وزیر پاکستان آن را رد کرده است.

طاهر القدری ادامه داد: من در حالی این ضرب‌الاجل را تعیین کرده‌ام که آماده شهادت هستم.

هنوز مشخص نیست که پس از پایان این مدت معین، طاهر القدری دست به چه کاری می‌زند اگرچه بیم آن می‌رود که معترضان ممکن است پس از پایان این مدت وارد پارلمان شوند که ساختمان آن تحت محافظت سربازان ارتش است. این اقدام باعث خشونت و درگیری خواهد شد.

طاهرالقدری و عمران خان، رهبر جدید اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان تاکنون ده‌ها هزار نفر را از لاهور به سمت اسلام آباد در راهپیمایی اعتراضی علیه دولت رهبری کرده و مدعی‌اند که انتخابات 2013 که باعث روی کار آمدن نواز شریف شد، باتقلب همراه بوده است.

طاهرالقدری و عمران خان هر دو خواهان اصلاحات در سیستم انتخاباتی پاکستان به منظور جلوگیری از وقوع تقلب‌های بعدی هستند.

اما، نواز شریف که تحت حمایت بسیاری از احزاب سیاسی و پارلمان است، از سمتش کناره گیری نخواهد کرد. مذاکره کننده دولت اسلام آباد تلاش می‌کنند تا این دو رهبر اپوزیسیون را قانع کنند تا از تظاهرات خود دست برداشته و درخواستشان در استعفای نواز شریف را کنار بگذارند.

در همین حال، دادگاه عالی پاکستان حکم کرده که جاده منتهی به پارلمان، دادگاه عالی و سایر ساختمان‌های دولتی عاری از معترضان شود.

در حالیکه قریب به یک میلیون تن از حامیان هر دو اپوزیسیون در جاده‌ها و خیابان‌ها حاضر شده‌اند، تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده ماموران پلیس و امنیتی بر زندگی مردم اسلام آباد اثر گذاشته و به شدت بر تجارت در پایتخت تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام

کد N466098

وبگردی