آفتاب
با رای نمایندگان و برای تامین نظر شورای نگهبان؛

سرپرست کمیته امداد امام (ره) و رییس بنیاد شهید عضو شورای عالی اشتغال شدند

سرپرست کمیته امداد امام (ره) و رییس بنیاد شهید عضو شورای عالی اشتغال شدند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان تصویب کردند: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عضو شورای عالی اشتغال شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی الحاق یک بند به ماده 2 قانون تشکیل شورای عالی اشتغال اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی و آن را اصلاح کردند.

مجلسی ها با اضافه کردن دو بند الحاقی به ماده 2 و 4 این طرح مقرر کردند: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مدیرکل کمیته امداد امام(ره) عضو شورای عالی اشتغال شوند.

همچنین با اصلاح ماده 6 مقرر شد: مصوبات شورای عالی اشتغال با تایید رییس جمهوری قابل اجرا باشد.

حمید رضا طباطبایی نائینی نماینده نائین در این جلسه به عنوان مخالف پیشنهاد اصلاحی کمیسیون اجتماعی در طرح الحاق یک بند به ماده 2 قانون تشکیل شورای عالی اشتغال پرداخت.

وی گفت: کمیته امداد، نهاد دولتی یا سازمان دولتی نیست و رییس آن نمی تواند در کنار مقامات رسمی کشور صاحب رای و امضا باشد.

وی افزود: از سوی دیگر با این پیشنهاد که مصوبات شورای عالی اشتغال باید به تایید رییس جمهوری برسد کل شورا را بی خاصیت کردیم و فرآیند تصمیم گیری در این شورا طولانی می شود.

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در موافقت با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: شورای عالی اشتغال متشکل از 15 وزیر است و براساس گزارش این کمیسیون، ما به روسای بنیاد شهید و کمیته امداد نیز حق رای دادیم و از سوی دیگر مصوبات این شورا را موکول به تایید رییس جمهوری کردیم.

ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نیز در پاسخ به مخالفان به تغییراتی که در وزارتخانه ها ایجاد شده است، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ترکیب 15 نفره وزرا در شورای عالی اشتغال به هم خورده و تعداد وزرا در این شورا به عدد زوج رسیده است.

در نهایت نمایندگان به گزارش کمیسیون اجتماعی رای موافق دادند و از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز 110 نماینده به آن رای مثبت دادند.

38 نماینده نیز با آن مخالفت کردند و 19 نماینده نیز رای ممتنع دادند.

شورای نگهبان در این مصوبه مجلس عضویت سرپرست کمیته امداد و رییس بنیاد شهید با حق رای در شورای عالی اشتغال را مغایر با قانون اساسی اعلام کرد.

سیام**2021**ن.س**1336
کد N466027

وبگردی