آفتاب

ادامه حمایتهای عربستان از طرح مصر درباره آتش بس

ادامه حمایتهای عربستان از طرح مصر درباره آتش بس

رئیس هیئت فلسطینی در مذاکرات قاهره که از اعضای مطرح جنبش فتح به رهبری ابومازن به شمار می رود، اعلام کرد عربستان همچنان از طرح مصر درباره آتش بس در غزه حمایت می کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، "عزام الاحمد"، رئیس هیئت فلسطینی در مذاکرات قاهره اعلام کرد که دستهای پشت پرده، مانع برقراری توافق آتش بس در نوار غزه در تاریخ 20 اوت شده است.

وی افزود: پس از مذاکرات فراوان با وزیر خارجه قطر بر روی سه محور به توافق رسیدیم، وزارت خارجه مصر نیز بیانیه ای را صادر کرد اما وقتی به قاهره رفتیم، اظهارات "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ما را به یکباره غافلگیر کرد که اعلام کرد: هیچ نیازی به مذاکرات نیست.

وی در اظهارات تامل برانگیزی بدون تشریح دلایلی که سبب اظهار نظر مشعل شده از جمله کارشکنی و وقت کشی صهیونیستها و طفره رفتن آنها از عمل به خواسته های مشروع ملت و مقاومت فلسطین اعلام کرد برخی از مسئله حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه سوء استفاده می کنند تا مانعی را بر سر راه قدرت گرفتن مصر ایجاد کرده و از بازیابی نقش فعال این کشور در منطقه و در جهان عرب جلوگیری کنند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک توافق به دست آید. عزام الاحمد افزود مطالبات هیئت فلسطینی در چارچوب توافقات سال 2012 ارائه شده است.

الاحمد همچنین از حمایت کامل عربستان از طرح مصر خبر داد.

وی در ادامه افزود: تا پیش از مشخص شدن تکلیف طرح پیشنهادی قاهره برای آتش بس در غزه و تحقق اهداف این طرح هیچ فعالیتی در راستای مراجعه به شورای امنیت انجام نخواهد شد.

کد N466005

وبگردی