آفتاب
خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات کی یف:

10 چترباز روس در اوکراین اسیر شدند

10 چترباز روس در اوکراین اسیر شدند

تهران – ایرنا- تشکیلات اطلاعاتی اوکراین اعلام کرد که 10 چتر باز از هنگ 331 هوابرد 98 در روسیه مرکزی در نزدیکی روستای ˈدزرکالنˈ (Dzerkalne) در 50 کیلومتری جنوب شرقی ˈدونتسکˈ در شرق اوکراین به اسارت نیروهای ارتش درآمده اند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از کی یف، نظامیان روس با اسناد شخصی و سلاح بازداشت شده اند و بازجویان، تحقیقات جنایی را در مورد عبور غیر قانونی شهروندان مسلح روسیه از مرز آغاز کردند.

دونتسک مهمترین موضع جدایی طلبان در شرق اوکراین محسوب می شود که در روزهای گذشته به صحنه درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان تبدیل شده است.

کی یف دیروز (دوشنبه) نیز از درگیری ارتش اوکراین با یک کاروان زرهی که از مرز روسیه وارد خاک اوکراین شده، خبر داده بود.

مسکو این اتهام را رد کرده است.

برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری سابق اوکراین به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، بخش های شرقی اوکراین را، که اکثریت مردم آن روس زبان هستند، به عرصه فعالیت طرفداران حفظ هویت روسی تبدیل کرد.

دولت اوکراین روز 22 آوریل (دوم اردیبهشت) دستور عملیات ˈضد تروریستیˈ برای مبارزه با جدایی طلبان هوادار روسیه را صادر کرد، عملیاتی که تاکنون قربانیان قابل توجهی را از میان دو طرف درگیر و غیر نظامیان گرفته است.

اروپام**9053**1663** 1337
کد N465940

وبگردی