آفتاب

اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان در دوشنبه تشکیل می شود

اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان در دوشنبه تشکیل می شود

دوشنبه ـ ایرنا ـ ˈغلامحسین شافعی ˈ رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ˈسعید شریف افˈ رییس اتاق بازرگانی تاجیکستان خواستار تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان در دوشنبه شد.

به گزارش ایرنا، شافعی در این دیدار که شامگاه روز دوشنبه انجام شد، افزود: بخش خصوصی دو کشور تمایل زیادی برای توسعه روابط تجارتی دارند و اقدامات عملی در این زمینه شروع شده است .

وی که در راس هیاتی از بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی به دوشنبه سفر کرده است،گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران نیز افزایش سطح مبادلات تجارتی بین دو کشور و استفاده از تجارب ایران در توسعه زیر ساخت های تاجیکستان است.

ˈسعید شریف افˈ، رییس اتاق بازرگانی تاجیکستان نیز با ابراز خرسندی از سفر تجار ایرانی، توسعه زیر ساخت های انرژی، ساخت نیروگاه ها، سرمایه گذاری در حوزه کشف و استخراج معادن تاجیکستان، سرمایه گذاری در حوزه راه و ساختمان و همچنین انتقال فناوری های برتر از ایران را زمینه های مشترک همکاری اقتصادی دو کشور برشمرد.

وی افزود :تاجیکستان برای توسعه خود به دانش و فناوری نیاز دارد که فناوری های برتر با کیفیت بالا و قیمت ارزان در ایران وجود دارد و می توانیم در این زمینه ها روابط خوبی داشته باشیم.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی جمهوری اسلامی ایران ، همچنین با تجار ایرانی مقیم تاجیکستان در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وی در دیدار با تجار ایرانی مقیم تاجیکستان گفت : تاجیکستان از مهمترین شریکان اقتصادی ایران در منطقه آسیای مرکزی است و هدف سفر ما نیز تقویت همکاری اقتصادی میان دوکشور است.

ˈسید محمود صدریˈ ، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان که در این دیدار حضور داشت ، گفت: تاجیکستان یکی از کشور های مهم برای ایران است و تاکنون حدود بیش از 100 توافق نامه همکاری در بخش های مختلف اقتصادی بین دو کشور به امضا رسیده است که اکثر آنها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در این دیدار از تجار ایرانی خواست که در رشد و توسعه اقتصادی تاجیکستان سعی و تلاش بیشتر به خرج بدهند.

صدری تاکید کرد که برای همکاری میان دو کشور هیچ مشکلی وجود ندارد و سفارت کشورمان برای تحکیم همکاری های مفید و موثر کمک های خود را دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است که غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی ایران روز دوشنبه در راس یک هیات 35 نفره متشکل از بازرگان و تولید کنندگان ایرانی وارد تاجیکستان شد . سفر این هیات چهار روز به طول خواهد انجامید .

بازرگانان ایرانی در این سفر ضمن دیدار با مقامات دولتی تاجیکستان ، در همایش مشترک تجار ایرانی و تاجیکی در هتل موسوم به ˈ تاجیکستان ˈ شرکت می کنند.

اساق*4*ه.ص*1579*
کد N465903

وبگردی