آفتاب

مالزی داعش را در لیست گروه های تروریستی قرار داد

مالزی داعش را در لیست گروه های تروریستی قرار داد

کوالالامپور– ایرنا – وزارت امور خارجه مالزی گروه تکفیری داعش را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد و اعلام کرد فعالیت های این گروه تروریستی مورد تایید مالزی نیست.

به گزارش ایرنا، کارشناسان و برخی گروه های مالزیایی طی هفته های گذشته خواستار موضع شفاف دولت مالزی در قبال فعالیت های گروه تروریستی داعش شده بودند.

مالزی طی چند ماه گذشته تنها خبرهایی از دستگیری برخی تروریست که برخی با داعش ارتباط داشتند می داد، اما در قبال آن ها موضع روشنی نداشت.

وزارت امور خارجه مالزی براساس گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی ˈمالیزیا اینسایدرˈ در بیانیه ای اعلام کرد که پلییس این کشور همچنان در حال دستگیری اعضای و حامیان گروه تروریستی داعش است.

وزارت امور خارجه مالزی پیوستن برخی از شهروندان این کشور به تروریست های داعش ˈتحت تاثیر تفکراتˈ این گروه تکفیری را تایید کرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه مالزی، از ابتدای امسال تاکنون مقامات امنیتی مالزی تلاش کرده اند گروه ها و افرادی را که به هر نحو به فعالیت های تروریستی مرتبط هستند، دستگیر کند.

وزارت امور خارجه مالزی با این عنوان که ˈگروه تروریستی داعش باعث کشته شدن بسیاری از شهروندان بیگناه عراق شده استˈ فعالیت های این گروه تروریستی را به شدت محکوم کرد.

پلیس مالزی طی شش ماهه نخست سال جاری میلادی 19 نفر از جمله دو زن را به دلیل فعالیت های تروریستی در این کشور بازداشت کرد.

پلیس مالزی همچنین اعلام کرده است که دستکم 50 شهروند این کشور در حال حاضر در سوریه مشغول جنگ هستند.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی چندی پیش در سخنانی عجیب گفت که شجاعت اعضای حزب جاکم بر این کشور ˈآمنوˈ باید شبیه گروه تروریستی داعش باشد.

وی گفته بود: اگر شجاعت اعضای آمنو مانند شبه نظامیان داعش بود، این حزب قوی بود. آمنو برای بقاء باید شجاعت را از گروه داعش یاد بگیرد.

وزارت امور خارجه مالزی پس از آن که مقاله ای تحت عنوان ˈوزیر، داعش واقعا چیست؟ˈ که در پایگاه اطلاع رسانی ˈمالیزیا کینیˈ انتشار یافت، دیدگاه خود را در مورد گروه تروریستی داعش به صورت رسمی اعلام کرد.

ˈچاندار مظفرˈ رییس جنبش عدالت جهانی مالزی نیز اخیرا از مقامات مالزی خواست موضع این کشور را در قبال گروه تکفیری و تروریستی داعش به صورت شفاف بیان کنند.

آساق**241**1611
کد N465864

وبگردی