آفتاب

کارشناس هندی: اسراییل مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

کارشناس هندی: اسراییل مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

دهلی نو - ایرنا - یک کارشناس ارشد امور راهبردی هند حملات بیرحمانه هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه را موردی روشن از نقض حقوق بشر خواند و گفت: اسراییل مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

ˈسودهیندرا کولکارنیˈ از اعضای ارشد بنیاد تحقیقاتی آبزرور (Observer Research Foundation-ORF) در دهلی نو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شکی دراین نیست که این حملات نقض روشن حقوق بشر نه تنها علیه ملت فلسطین بلکه کل انسانیت است و هرگونه نقض آشکارحقوق انسان ها در هر جامعه ای در واقع بی احترامی به کل بشریت می باشد.

وی جنایت رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرد و افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که دولت ها، نهادها و مردم سراسر جهان حقوق بشر را به عنوان اساسی ترین محور روابط و همکاری ها رعایت کنند. فاجعه ای که نیروهای مسلح اسراییل نسبت به حقوق غیرنظامیان در غزه رقم زدند باید بشدت محکوم شود.

کولکارنی در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت اعلام رژیم صهیونیستی به عنوان یک جنایتکار جنگی بخاطر کشتار بیرحمانه کودکان و زنان بی دفاع در غزه، گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل گروهی را برای انجام تحقیقات در مورد نقض هرگونه قانون بین المللی و حقوق بشر در غزه تشکیل داده است.

وی افزود: انتظار جامعه جهانی این است که این گروه گزارش خود را تا مارس سال آینده میلادی به سازمان ملل تسلیم کند و فلسطینی ها باید با آن همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه این گروه به احتمال قوی رژیم اسراییل را مقصر تشخیص خواهد داد، گفت: پس از آن موضوع به دادگاه بین المللی جنایی ارجاع خواهد شد و چون این یک جنگ غیر متوازن بود و بیش از دو هزار نفر اکثرا غیرنظامی از طرف فلسطین قتل عام شده اند، طرف متهم باید بشدت محکوم شود.

کولکارنی، دولت آمریکا را به عنوان شریک جرم رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بیگناه مردم فلسطین در غزه دانست و گفت: از آنجا که آمریکا بزرگترین قدرت نظامی در جهانی می باشد این کشور دارای سهم عمده ای در جنایت غزه است.

وی افزود: دولت آمریکا می توانست و هنوز هم می تواند به همراه دیگر طرف های ذیربط در منطقه نقش یک میانجیگر صادق را در اجبار رژیم اسراییل برای رفع مشکل و پایان خونریزی ها ایفا کند.

این کارشناس امور بین الملل در مورد نقش هند در حل موضوع فلسطین، گفت: به نظر من هند باید نقش مهمی را در حل مناقشه بین فلسطینی ها و اسراییل ایفا کند. من معتقدم تمرکز بر روی فقط جلوگیری از نقض حقوق بشر در غزه مفید واقع نخواهد شد بلکه باید بر روی ابداع یک راه حل دائم و مورد قبول کار اساسی صورت گیرد.

کولکارنی بر ضرورت حمایت جهانی از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد و گفت: همبستگی جهانی در حمایت از تشکیل یک کشور فلسطینی ضروری است.

وی نقش ایران را در حل موضوع فلسطین مهم توصیف کرد و اظهارداشت: مایه خوشحالی این است که ایران در حال حاضر دارای یک دولت قوی می باشد. جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای عربی و غیرعربی در منطقه باید نقش مثبت و هماهنگی را در حل مناقشه طولانی در خاورمیانه ایفا کنند.

آساق * 3 * 1519 * 262 *
کد N465857

وبگردی