آفتاب

فعالان فرهنگی اسپانیا از مرکز تحقیقات زن و خانواده بازدید کردند

فعالان فرهنگی اسپانیا از مرکز تحقیقات زن و خانواده بازدید کردند

جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی اسپانیا از مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در جمع این فعالان فرهنگی ضمن تبیین دیدگاه‌ها و فعالیت‌های این مرکز، در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر سیاست‌های جمعیتی در ایران، گفت: در دهه 60 به دلیل انفجار جمعیت تصمیم گرفته شد که سیاست‌های کنترل جمعیت به کار گرفته شود و این سیاست‌ها خیلی خوب توانست رشد جمعیت را کنترل کند.

فریبا علاسوند افزود: کاری که شاید 50 سال طول می‌کشید در 10 سال رخ داد و شرایط جدیدی را برای کشور رقم زد و اکنون با توجه به شرایط نیاز نیست این روند پی گرفته شود و این سیاست مدتی است مورد تجدیدنظر قرار گرفته تا ایران در سال‌های آینده با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به بحث فمینیسم و نگاه دین در این زمینه، تصریح کرد: در غرب هر کسی از زن دفاع کند فمینیست محسوب می‌شود؛ در حالیکه در نگاه دینی اینگونه نیست؛ نظریه‌های دینی در دفاع از زن قدرتمندتر از نظریه‌های فمینیسم است و مشکل این جاست که اسلام در برخی کشورها آنچنان که باید شناخته نشده است.

وی بیان کرد: امروزه در غرب خانواده زدایی صورت گرفته و شرایط به گونه‌ای شده است که خانواده مورد تمسخر قرار می‌گیرد و فردگرایی ترویج می‌شود؛ اگر خانواده‌ای هم باشد، فضای سرد بر آن حاکم است.

انتهای پیام

کد N465136

وبگردی