آفتاب

آیت الله خاتمی: دانشگاه نباید جولانگاه و باشگاه سیاسی شود

آیت الله خاتمی: دانشگاه نباید جولانگاه و باشگاه سیاسی شود

همدان -ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید بگذاریم دانشگاه جولانگاه و باشگاه سیاسی شود زیرا اگر دانشگاه سیاسی شد حرکت علم را متوقف می کند.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ˈاحمد خاتمیˈ روز دوشنبه در همایش تکلیف مداری و ولایت مداری در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: این خطر همواره در کمین دانشگاهیان است که چنین وانمود شود که دانشجوی موفق آن دانشجویی است که پشت پا به دین بزند و استاد روشنفکر آن فردی است که پشت پا به اعتقادات مردم می زند و همه چیز را مسخره می کند و هرچه علمش بیشتر می شود حجاب را کنار می گذارد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه محیط علمی باید پاک باشد گفت: باید جاذبه علمی در محیط دانشگاهی مورد تاکید قرار گیرد و اساتید دانشگاه هم مقید به حجاب شان باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها کانون اندیشه و فکر هستند افزود: دانشگاه محل فروش فکر و اندیشه نیست و کسانی که اسیر حزب و گروه ها می شوند فکر و اندیشه خود را می فروشند.

ایت الله خاتمی گفت :روشنگر قرآنی اسیر هیچ حزب و جناح و گروهی نمی شود بلکه پیروی از قرآن و ولایت فقیه را پیش روی خود قرار می دهد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری روشنفکری که علمش در خدمت اعتقاداتش نباشد، از نظر قرآن به عنوان تاریک فکر ، معنا می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها محل مطالبه و پرسشگری است افزود: پرسشگری برای فهم حقیقت یک ارزش است اما برای جوسازی و تخریب یک پدیده غیر ارزشی محسوب می شود.

همایش تکلیف مداری و ولایت مداری روز دوشنبه در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

7533/576 / 1539
کد N465050

وبگردی