آفتاب

انتقاد از استفاده داعش از نام پیامبر (ص) در پرچم خود

انتقاد از استفاده داعش از نام پیامبر (ص) در پرچم خود

علمای دینی عربستانی اعلام کردند که استفاده گروه تروریستی داعش از نام حضرت محمد (ص) به عنوان شعار خود و استفاده از آن در پرچم های سیاه خود اهانت تاریخی به این میراث نبوی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، علمای دینی عربستان اعلام کردند که نام حضرت محمد (ص) همراه نماد تاریخی و شعار محبت و صلح و بخشش بوده اما گروه تروریستی داعش با سوء استفاده از این نام از آن به عنوان نمادی برای کشتار، قتل و جنایات خود استفاده می‌کند و این امر باعث شده که مردم در استفاده از آن دچار تردید شوند از ترس اینکه مبادا جزو گروه تروریستی داعش شناخته شوند از این شعار استفاده نمی‌کنند.

در همین راستا عبدالله فرعق، اندیشمند مسلمان عربستانی اظهار کرد: گروه‌های تروریستی به وضوح از شعارهای مشخصی مانند خلافت، دولت اسلامی و غیره آن هم در غیرمعنای مناسب خود استفاده می‌کنند و با تغبیرهای اشتباه خود از این اسامی برای اشاعه اقدامات جنایتکارانه خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: گروه تروریستی با استفاده از اسامی اسلامی به اقدامات وحشیانه خود ادامه می‌دهد تا جایی که مردم نسبت به اصل و منبع این اسامی دچار تردید می‌شوند و از بردن نام رسول خدا (ص) که نمادی برای صلح عدالت و بخشش است به وحشت می‌افتند.

از سوی دیگر، شیخ سلطان زهرانی، تصریح کرد، متاسفانه نام رسول خدا به عنوان نشانه‌ها و نماد گروه‌های تروریستی بزهکار برده می‌شود که این اتفاق توهین و فاجعه‌ای تاریخی در حق این میراث نبوی است.

انتهای پیام

کد N464765

وبگردی