آفتاب
در گفت وگو با ایسنا

سفیر ایران در باکو: مشکلات مرزی ایران و آذربایجان حل شده است

سفیر ایران در باکو: مشکلات مرزی ایران و آذربایجان حل شده است

محسن پاک آیین تاکید کرد: تقویت مناسبات با همسایگان از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تصریح بر اینکه دولت یازدهم با اتخاذ سیاست اصولی در مناسبات بین المللی وجهه خوبی در عرصه جهانی کسب کرده است، افزود: سیاست خارجی درست دولت دکتر روحانی آثار مثبتی داشته و این نوع دیپلماسی در گسترش روابط ایران با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: مناسبات کشورمان با جمهوری آذربایجان در یک سال گذشته روند رو به رشدی داشته و به گسترش روابط تجاری و سیاسی منجر شده است.

پاک آیین با اشاره به سفر هیات‌های متعدد مقامات عالی رتبه دو کشور بخصوص سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران و همچنین برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی گفت : خوشبختانه در این دوره ، مناسبات تهران و باکو، روز به روز بهتر شده و روند با ثباتی را به خود گرفته است.

وی سفر فروردین ماه گذشته الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به ایران و امضای چهار سند همکاری و امضای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در باکو پس از چهار سال را از آثار دیپلماسی منطقه ای ایران دانست.

سفیر ایران در باکو اضافه کرد: در چند ماه گذشته و به خصوص در روزهای اخیر نیز سفرهایی بین مقامات دو کشور انجام شده و مشکلات مرزی بین دو کشور حل شده و هیات های اقتصادی دو کشور در حال مذاکره برای گسترش مناسبات هستند.

وی گردشگری سلامت ، توریسم زیارتی و سیاحتی را از جمله اهداف مسافرت اتباع جمهوری آذربایجان به ایران عنوان کرد و افزود: در این زمینه ایجاد خط هوایی بین باکو و مشهد و نیز ساخت هتل در مشهد با سرمایه گذاری طرف آذری در دستور کار قرارگرفته است.

وی تقویت ارتباط با استانهای چهارگانه گیلان ، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که هم مرز با جمهوری آذربایجان هستند، را از جمله برنامه های سفارت ایران در باکو و دولت جمهوری آذربایجان ذکر کرد.

پاک آیین گفت: با برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی در دو سوی مرز می توان این ارتباطات را بیشتر و عمیق تر کرد.

انتهای پیام

کد N464662

وبگردی