آفتاب
باهنر در نشست خبری:

تشکیل فراکسیون جدید حق قانونی نمایندگان است/دولت در حداقل زمان خانواده هایی که نیازمند نیستند را از فهرست یارانه بگیران حذف کند

تشکیل فراکسیون جدید حق قانونی نمایندگان است/دولت در حداقل زمان خانواده هایی که نیازمند نیستند را از فهرست یارانه بگیران حذف کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان دریافتی و پرداختی های دولت در اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی متعادل نیست گفت: دولت در حداقل زمان خانواده ها هایی که نیازمند نیستند را از فهرست یارانه بگیران حذف کند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه جامع اسلامی مهندسین امروز صبح در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه عملکرد اقتصادی دولت را بخصوص در نحوه اجرایی کردن هدفمندی یارانه ها چگونه ارزیابی می کنید اظهار داشت: مجلس در این رابطه خط و مشی کلی خود را به دولت اعلام کرده است و هم اکنون نیز دریافتی و پرداختی های دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها متعادل نیست و هر ماه برای پرداخت یارانه مردم با کمبود بودجه مواجه است.

وی با بیان اینکه باید تعدادی از یارانه بگیران از دریافت یارانه صرف نظر کنند افزود: دولت باید در حداقلِ زمان بخشی از یارانه بگیران که نیاز چندانی ندارند را حذف کند.

دبیر کل جبهه جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره به اجماع رسیدن اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: دلیل این مشکلات و اختلافاتی که وجود دارد، این است که احزاب ما احزابی پاسخگو نیستند و تا زمانی که احزاب رسمی که نسبت به این شاخصه ها پایبند باشند به وجود نیایند این مشکلات ادامه دارد. یعنی همواره انسجام لرزان خواهد بود و بعضی از رفتارها تبدیل به رفتارهای باندی و جنایی می شود و فرصت طلبی پیش می آورد.

وی با تاکید بر اینکه فعالان سیاسی در احزاب پاسخگوی رفتار خود نیستند اما سعی می کنند به موقع میوه ها را بچینند اضافه کرد: باید تلاش های گسترده ای انجام شود تا این اختلافات در میان احزاب بخصوص اصولگرایان برطرف شده و به یکدیگر نزدیک شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما برای تلاش بیشتر و هرچه گسترده تر اصولگرایان تلاش می کنیم هدف ما وحدت صددرصدی اصولگرایان است. البته شاید این هدف دور از دسترس باشد اما کاری بسیار دشوار را در پیش رو داریم و در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

باهنر با اشاره به انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: انتخابات آتی احتمالا سه محوری بین اصولگرایان، اصلاح طلبان و طرفداران دولت خواهد بود و ما باید در این فضا آمادگی داشته باشیم.

وی با توصیه به تمام احزاب اصولگرا و اصلاح طلب برای فعالیت قانونی در انتخابات آتی تاکید کرد: به دوستان خودمان در جریان اصولگرایی توصیه داریم اختلافات را کنار بگذارند و مسنجم تر از گذشته فعالیت داشته باشند و همچنین به اصلاح طلبان توصیه داریم که در چارچوب قانون فعالیت سیاسی خود را انجام دهند.

دبیر کل جبهه جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه ما فعالیت های درون تشکیلاتی انتخاباتی را آغاز کرده ایم گفت: توصیه ما این است که تلاش و فعالیت های انتخاباتی به فضای عمومی کشور کشیده نشود زیرا الان مقطعی است که دولت یازدهم باید حداقل دو سال با مجلس نهم ارتباط و همکاری داشته باشد و در راستای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی کنند.

باهنر در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از ایجاد و راه اندازی فراکسیون های جدید در مجلس مانند فراکسیون اعتدال چیست اظهار داشت: راه اندازی فراکسیون های سیاسی جدید در مجلس هرازچندگاهی مطرح می شود و بعضی ها در آن می دمند  اما به نظر نمی رسد در مجلس نهم فراکسیون سیاسی جدیدی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: فکر نمی کنیم نیازی به تشکیل فراکسیون جدیدی در مجلس باشد اما این اقدام حق قانونی نمایندگان است و می توانند آن را تشکیل دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت باید دو مسئله اشتغال و تولید را به سرعت حل و فصل کند گفت: دولتی ها باید سعه صدر بیشتری در مقابل منتقدین داشته باشند به هر حال دولت در میدان اجرا قرار دارد و با مشکلات متعددی روبرو است.

 

 

 

 

کد N464479

وبگردی